دشمن درصد تضعیف روحیه اسلامی و انقلابی مردم است
کد خبر: 3642055
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

دشمن درصد تضعیف روحیه اسلامی و انقلابی مردم است

گروه اجتماعی: رئیس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون دشمن جنگ فرهنگی را علیه ایران به راه انداخته است و به همین دلیل باید کاری کنیم که نگذاریم دشمنان روحیه انقلابی و اسلامی را در بین ما تضعیف کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، عبدالعلی علی عسگری، رئیس سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران شب گذشته پنجشنبه 23 شهریورماه، در مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی که در میدان نقش جهان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این اجلاس برکات فراوانی برای استان و کشورمان داشته باشد. این اجلاس ضرباهنگی  برای شروع ماه محرم است. 
وی افزود: ما به اخلاص پیرغلامان ایمان داریم و می‌بینیم که در جوانان انقلابی و مداحان ما رویش‌های جدید وجود دارد و ما باید کاری کنیم که این رویش‌های جدید در این اجلاس حضور پیدا کنند. در سال آینده این اجلاس در لرستان برگزار خواهد شد و امیدواریم لرستانی‌های عزیز میزبان خوبی برای این اجلاس باشند.
رییس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه مداحی کار بزرگ و مهم و مداحی بسیار اثر گزار است، بیان کرد: مداحی اگر با اخلاص انجام شود، سبب تغییر در مردم شده و آنها را محب حسین می‌کند و این به مثابه یک جهاد بزرگ است و کسانی که چنین کاری می‌کنند، مجاهد فی‌سبیل‌الله به حساب می‌آیند.
علی عسگری ادامه داد: ترویج و پراکندن معنویت، حکمت و همچنین ایمان راسخ در جامعه از طریق مداحان ممکن است. مداحان اثرگذاری خوبی بر مردم دارند و هنر عشق ورزیدن و اخلاص را بالا می‌برند و می‌توانند در جهت هدایت جوانان موثر باشند.
وی گفت: مداحان از گذشته همواره خدمات بزرگی برای اسلام و شیعه دارند. در قبل از انقلاب وقتی رژیم شاه برای کاهش اسلام تلاش می‌کرد،  مداحان و خادمان حسینی در کنار فقها و  علما، به اسلام خدمت کردند و در زمان پیروزی انقلاب هم بزرگترین یاور امام(ره) بودند و همراه با روحانیت مردمان را به شور و وجد آوردند و موجبات پیروزی انقلاب را فراهم کردند. پس از پیروزی انقلاب و در زمان جنگ نیز، مداحان در کنار روحانیون، جوانان را به وجد می‌آوردند تا برای فداکاری آماده شوند و اکنون نیز  مداحان نقش پر رنگ و سازنده‌ای دارند که ما به آن افتخار می‌کنیم.
علی عسگری با بیان اینکه امروز شیطان بیش از گذشته فعال است و علیه اسلام، فرهنگ و هویت جوانان و خانواده‌ها فعالیت می‌کند، بیان کرد: امروز کشور در معرض یک تهاجم فرهنگی و  یک جنگ فرهنگی و رسانه‌ای بزرگ قرار گرفته‌ است و شما مداحان  همان‌طور که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدید، امروز نیز باید در مقابل این جنگ دوم، یعنی جنگ رسانه‌ای و فرهنگی نیز، خوش بدرخشید و حلقه‌های شور و اشتیاق، شعور و معرفت را در سراسر کشور بیدار کنید.
وی تصریح کرد: ما و شما باید کانون این مبارزات باشیم و به تعبیر مقام معظم رهبری،  صدا و سیما قرارگاه فعال جنگ نرم است و تک تک شماها و ما باید خادمان این ملت باشیم و برای حفظ فرهنگ و ایمان مردمان به میدان برویم وتلاش کنیم که این یک جهاد بزرگ است.
وی با بیان اینکه مداحی هنری است که با حماسه همراه است، گفت: هرگاه که هنر با حماسه همراه شد، سازنده است و هرگاه که بدون حماسه شد،  به‌سمت ابتذال حرکت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: با اطلاعاتی که دارم اگر از من  بپرسند که بزرگترین جنگ فرهنگی بر علیه کدام نظام و در چه زمانی خواهد بود؟ خواهم گفت که اکنون دشمن جنگ فرهنگی را علیه ایران به راه انداخته است و به همین دلیل باید کاری کنیم که نگذاریم دشمنان روحیه انقلابی و اسلامی را در بین ما تضعیف کنند. 
captcha