جوانان را همچون اوایل انقلاب در اداره کشور سهیم کنیم
کد خبر: 3642526
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
تندگویان:

جوانان را همچون اوایل انقلاب در اداره کشور سهیم کنیم

گروه جامعه: معاون ساماندهی امور جوانان خواستار بهره‌مندی از ظرفیت جوانان در اداره کشور همچون سال‌های اولیه انقلاب اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان، مراسم تکریم و معارفه معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز، 25 شهریورماه، با حضور سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، محمدمهدی تندگویان و محمدرضا رستمی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا رستمی، ضمن قدردانی از وزیر ورزش و جوانان و آروزی موفقیت برای تندگویان گفت: با توجه به تجربه و سابقه ای که در حوزه اجتماعی و جوانان داشتم در بدو ورود به این معاونت جای گفتمان با جوانان را خالی دیدم. در دولت یازدهم این ضرورت وجود داشت که گفتمان جوانان را پایه ریزی کنیم، دو رویکرد اساسی برای گسترش این گفتمان داشتیم، رویکرد اول توسعه اجتماعی جوانان بود که در حال حاضر ما با رشد کیفی و کمی سمن های جوانان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: رویکرد دوم ما این بود که گفت و گوی ملی جوانان را بنا کنیم که این کار را تا حد استان ها و حتی تا سطح رئیس جمهور پیش رفته است؛ این مقدمه کار بود، باید بدنه اجرایی کشور را با جوانان همراه کنیم. ما ستادهای ساماندهی ملی جوانان را بنا کردیم و مقرر شد هر ماه یک بار این جلسات با حضور استاندار و فرماندار برگزار شود.

رستمی با تأکید بر اینکه با فروپاشی سرمایه اجتماعی جوانان روبرو بودیم، تصریح کرد: باید در حوزه جوانان شفافیت ایجاد می کردیم، همچنین جوانان باید از جزئیات سیاست هایی که مربوط به آنان بود مطلع می شدند؛ به همین دلیل در شورای عالی جوانان، نمایندگان جوانان نیز حضور داشتند.

 رستمی افزود: در این مدت که با حوانان کار کردم فهمیدم که برنامه ویژه دولت دوازدهم در حوزه جوانان باید افزایش اعتماد جوانان و مشارکت آنان باشد، امید در جامعه جوان بسیار پایین آمده و ما وظیفه داریم این امید را بالا ببریم. ادغام دو حوزه ورزش و جوانان بسیار امر اشتباه و نابجایی بود، در استان ها هیچ جایگاهی برای جوانان وجود ندارد و آن ها زیر سایه ورزش قرار گرفته اند.

در ادامه این مراسم، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در آغاز دولت يازدهم با معضلات و مشكلات پيچيده ای مواجه بوديم كه مهم ترين آنها مشكلات اقتصادي بود، تورم ٤٠ درصدی و تحريم ها بخشي از اين مشكلات بود و اگر برجام نبود و تحريم ها كاهش پيدا نمی كرد امروز با كاهش حدی درآمدهای نفتی روبرو بوديم، عنايت خداوند، اراده ملی و حمايت مقام معظم رهبری بود كه باعث شد در يك منازعه نابرابر با شش كشور دنيا موفق شويم به توافق برسيم به نحوی که هم حقوقمان به رسميت شناخته شد و هم تحريم ها برداشته شد.

سلطانی فر بر ضرورت ایجاد زمينه مشاركت جوانان از طريق سمن ها تأکید کرد و گفت: دولت بايد جوان باشد و از زنان در راستای توسعه كشور و مديريت كشور استفاده كند؛ امید است بتوانيم مشكلات اجتماعی را نیز در كنار مشكلات فرهنگی و اقتصادی برطرف كنيم. رويكرد جدی دولت اين است كه بتوانيم از ظرفيت های جوانان و زنان و اقوام استفاده كنيم. به همه وزرا گفته شده است که بايد از دو قشر جوانان و بانوان استفاده كنند.

از دیگر سخنرانان این مراسم تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان بود؛ وی ضمن ابراز اميدواری از اینکه شأن جوانان كشور به جايگاه اصلی خود بازگردد، گفت: می توان با حوزه ورزش هم افزايی خوبي داشت و درصدد تقویت هویت در جوانان برآمد. همچنین در حوزه جوانان سرفصلي مثل مجلس جوانان را پيگيری می كنم.

وی با بیان اینکه اکنون زمان بهره برداری از سمن ها است، تصریح کرد: باید همچون اوایل انقلاب اداره كشور را در اختيار جوانان قرار دهیم، ما به حوانان فرصت نداديم، برای همين تجربه كمی دارند؛ ما بايد به جوانان فرصت بدهيم تا تحربه لازم را كسب كنند. در موضوع بين الملل نیز در حوزه جوانان كم كاری شده است كه حتما باید پيگيری شود.

تندگویان با بیان اینکه موضوع برگشت جوانان نخبه به كشور باید پيگيری شود، گفت:  موضوع ديگر بحث مدرك گرايی است، بايد به سمتي برويم كه جوانان متخصص پرورش دهیم. اولويت اول اين وزارتخانه حوزه جوانان هست و بايد حوزه جوانان را جدي بگيريم تا حوزه ورزش هم جدي گرفته شود. بزرگترين ماموريت بنده ساماندهي بين نهادهايی است كه برای جوانان كار مي كنند.

captcha