نام‌نویسی در پنجمین مسابقات قرآنی «تسنیم» تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد
کد خبر: 3642804
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶

نام‌نویسی در پنجمین مسابقات قرآنی «تسنیم» تا ۲۰ مهرماه ادامه دارد

رئیس فرهنگسرای قرآن از حضور ۸۰ متقاضی در پنجمین دوره مسابقات تسنیم خبرداد و مهلت ثبت‌نام در این دوره را ۲۰ مهرماه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تسنیم نوشت: علی اکبر توپچی رئیس فرهنگسرای قرآن از برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن تسنیم ویژه خانواده و همکاران سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در 21 مهرماه خبرداد و گفت: تاکنون بیش از 80 متقاضی در این مسابقات نام‌نویسی کرده‌اند و امید است با پایان سفرهای تابستانی به تعداد شرکت‌کنندگان افزوده شود.

توپچی با اعلام مهلت ثبت‌نام این دوره تا 20 مهرماه گفت: ثبت‌نام در این دوره از مسابقات تا یک روز مانده به آغاز مسابقات ادامه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، علاقه‌مندان تا 20 مهرماه فرصت دارند تا با مراجعه به روابط عمومی و یا پرتال فرهنگسرای قرآن به نشانی quran.farhangsara.ir و یا کارشناسان قرآن فرهنگسراها در مناطق 22گانه تهران در این مسابقه نام‌نویسی و شرکت کنند.

این مسابقات در گروه سنی کارکنان، همسران و فرزندان بالای 18 سال در رشته‌های حفظ شامل حفظ آیات منتخب (20 آیه با ترجمه)، حفظ یک، سه و چهار جزء، قرائت ترتیل سوره‌های انبیا و مؤمنون و مفاهیم (40 آیه با ترجمه و تفسیر) برگزار می‌شود.

همچنین پنجمین دوره مسابقات قرآنی تسنیم نیز در گروه فرزندان در حال تحصیل در رشته‌های حفظ شامل 10 سوره آخر قرآن در گروه سنی کمتر از هفت سال، حفظ 20 سوره آخر قرآن (از سوره والتین تا ناس) در گروه سنی دوره اول دبستان (اول تا سوم ابتدایی)، حفظ 23 سوره انتهای قرآن (از سوره الضحی تا ناس) ویژه گروه سنی دوره دوم دبستان (چهارم تا ششم ابتدایی)، حفظ 28 سوره قرآن (از سوره اعلی تا ناس) ویژه گروه سنی دبیرستان (دوره اول متوسطه) و حفظ یک جزء ویژه گروه سنی مقطع دبیرستان (دور دوم متوسطه) و همچنین قرائت ترتیل سوره یاسین ویژه دو گروه سنی مقطع دور اول و دوم متوسطه انجام می‌گیرد.

 این مسابقات به تفکیک در دو بخش دختران و پسران و بانوان و آقایان اجرا می‌شود. همچنین علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به آیین‌نامه مسابقات مندرج در پرتال فرهنگسرای قرآن مراجعه کنند.

نفرات اول تا دهم هر رشته از کمک هزینه‌های سفرهای زیارتی برخوردار می‌شوند. کارکنان سازمانی و قراردادی اگر در رشته‌های مختلف حائز رتبه‌های اول تا سوم شوند، علاوه بر دریافت جوایز از تسهیلات پیش‌بینی شده توسط منابع انسانی سازمان بهره‌مند می‌شوند.

همچنین از شرکت‌کنندگان که به صورت خانوادگی در مسابقات حضور پیدا کنند، بنابر امتیاز و اولویت‌ها تقدیر به عمل می‌آید و به تمام شرکت‌کنندگان هدیه‌ای به رسم یادبود اهدا می‌شود.
captcha