مسیر پیشرفت کشورها از شاهراه اقتصاد دانش‌محور می‌گذرد
کد خبر: 3642906
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

مسیر پیشرفت کشورها از شاهراه اقتصاد دانش‌محور می‌گذرد

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه تبریز گفت: آینده جهان و مسیر پیشرفت کشورها از شاهراه علم، صنعت و اقتصاد دانش‌محور می‌گذرد و تکنولوژی‌های نوین، از سلول‌های بنیادی تا هوش مصنوعی اگرچه نقشی تأثیرگذار خواهند داشت، امّا در این میان تربیت نیروی انسانی متخصص با توجه به نیاز روز جامعه نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز، صبح امروز در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۹۷ – ۹۶ اظهار کرد: علم خورشیدی است که از نور پرفروغش اعماق تاریکی‌ها روشن و سرهای نهفته آشکار شده و راه‌های روشن فردا با مفتاح سحرآمیزش گشوده می‌شوند؛ و مهرماه سمبل و نماد دوباره پویایی این آفتاب عالمتاب است که دانش پژوهان و علم آموزان؛ دوباره با شادابی و سرزندگی، تعلیم و تربیت را از سر می‌گیرند و از خرمن دانش اساتید، توشه‌ها می چینند تا در فردای جامعه، دروازه‌های تازه پیشرفت را فتح کنند.                         
وی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: دانشجویان عزیز این فرمایش امیر مومنان؛ حضرت علی (ع) را چراغ راه خود قرار دهند که: فرصت‌ها مانند ابر بهار می‌گذرند. پس این روزهای جوانی را فرصتی مغتنم برای علم آموزی و تحقیق بشمار آورید و با استفاده از امکانات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی که دانشگاه‌ها و جامعه در اختیار شما قرار می دهند؛ پیشرفت و رفاه آینده خود، کشور و نظام را تضمین نمایید.
رئیس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه آینده جهان و مسیر پیشرفت کشورها از شاهراه علم، صنعت و اقتصاد دانش محور میسر خواهد شد، اضافه کرد: دانشگاه ها در این راستا نقش تعیین کننده‌ای دارند.
به گفته وی امروز شما دانشجویان جدیدالورود وارد دانشگاهی شده اید که وارث بزرگترین مجموعه آموزشی جهان اسلام، «ربع رشیدی» است و امروز نیز با برنامه ریزی در عرصه‌های بین‌المللی می‌درخشد. در اتحادیه‌های مهم بین‌المللی از جمله (IAU), (IUC), (KUNIB) حضوری مؤثر و تعیین کننده دارد، در داخل نیز همواره از دانشگاه‌های پیشرو بوده است. این دانشگاه جایگاه بزرگانی چون پروفسور هشترودی‌ها در علم، باکری‌ها در شجاعت و درایت، مرتضوی‌ها در اخلاق بوده است، سعی نمایید خلفی شایسته برای این بزرگان باشید.
پورمحمدی خاطر نشان کرد: دانشگاه تبریز چونان شهری مجهز، با امکانات منحصر بفرد خوابگاه‌های دانشجویی، استادیوم، ژیمنازیوم و سالن‌های متعدد ورزشی، غذاخوری‌ها، بازارچه دانشجویی، فضای سبز مصفا، مراکز فرهنگی و نمایشگاهی، خشکشویی، نانوایی، بانک، فروشگاه تعاونی مصرف، آژانس و... محیطی دلنشین را فراهم آورده تا دانشجویان فارغ از دغدغه، با خیالی آسوده به کسب علم و دانش بپردازند.
وی در خاتمه یادآور شد: اینجانب آغاز سال تحصیلی به جامعه دانشگاهی از جمله استادان، پژوهشگران، فناوران، دانشجویان، کارکنان کشور، بویژه دانشجویان جدیدالورود که مرحله جدیدی در زندگی خود را آغاز می نمایند، تبریک گفته و از خداوند متعال، تعالی مدارج علمی تواًم با توفیق را برای همه دانشگاهیان آرزومندم.
captcha