بانوان فرهیخته و فعال فرهنگ دینی فارس گردهم آمدند
کد خبر: 3643493
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

بانوان فرهیخته و فعال فرهنگ دینی فارس گردهم آمدند

گروه اجتماعی: نشست هم‌اندیشی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی شهرستان‌های استان فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، نشست هم‌اندیشی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال در عرصه فرهنگ دینی شهرستان‌های استان فارس امروز، 27 شهریورماه در محل اداره‌كل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.

در این نشست، مسائل حوزه بانوان، فرصت‌ها، آسیب‌ها و تهدیدات و همچنین تشکیل کارگروه‌های شهرستان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در این نشست گفت: حضرت امام رضا(ع) سه ویژگی برای مؤمن برشمردند و فرمودند کسی نمی‌تواند ادعای ایمان داشته باشد مگر اینکه سه خصلت را دارا باشد، اول خصلتی را از خدا به ارث برده باشد و آن ستار العیوب بودن است، دوم خصلتی از پیامبر اعظم(ص) که مدارا کردن با دیگران و سعه صدر داشتن است، حوصله نقد داشته، تکریم و اخلاق نیکو در مقابل مراجعه کننده بسیار مهم است و سوم خصلتی از اهل بیت(ع)، که شاخصه مهم صبر در برابر سختی‌ها است.

وی افزود: امروز در شرایط ویژه‌ای هستیم و با توجه به آسیب‌های موجود مانند طلاق، اعتیاد، فساد و فحشا، حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که همه اینها معضل هستند، شما بانوان فرهیخته برنامه‌ای را تعریف کنید که به سمت مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها ورود پیدا کنید چرا كه باید لحظه‌ها را قدر بدانیم و به مردم آرامش بدهیم.

در ادامه حجت‌الاسلام شكرالله دانش، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی فارس نیز گفت: مسائل را به‌صورت واقعی ببینیم، معاینه دقیقی از جامعه داشته باشیم، ابتدا اثرسنجی کرده باشیم، روی نسخه‌های قبل و نسخه‌های جدید با توجه به اثر بخشی آن‌ها دنبال کنیم، کار فرهنگی دینی با چالش‌ها و آسیب‌ها و موانع روبه‌روست.

وی افزود: چرایی اینکه نسخه‌ها شفابخش نیستند این است که دین و اندیشه دینی با هجمه روبه‌رو است، در بُعد محتوا در این قسمت باید قوی شویم، کار فرهنگی با قبل متفاوت است و سبک‌های گذشته جواب نمی‌دهد و باید روی تکنیک‌ها و ابزارهای جدید کار کنیم.

بهبودی، رئیس جمعیت بانوان فرهیخته فارس نیز در این نشست خلاصه‌ای از فعالیت‌های جاری، اهداف، راهبردها و راهکارهای پیش‌رو به‌طور مفصل بیان کرد و گفت: از کارهای تکراری و کلیشه ای دوری کنیم، نوآوری و خلاقیت سرلوحه برنامه‌ها و طرح ها باشد، زنان و جوانان قشرهای در معرض خطر هستند که تنوع پذیرند و خصوصیات خاص خود را از نظر روحی و روانی دارند، باید روی مسئله نفوذ با دقت و حساسیت عمل کرد و رصد دائمی در حوزه فرهنگی و محصولات داشته باشیم.

در پایان عاصیان، دبیر جمعیت گزارشی از وضعیت کلی و کارگروه‌ها و طرح‌ها و برنامه‌های انجام شده در شیراز را به‌طور مفصل ارائه داد و در ساعات پایانی نقطه نظرات، پیشنهادات و آسیب‌های شهرستان‌ها بیان و راهکارهایی ارائه شد.

captcha