شهریار از نوابغ روزگار عصر خویش بود
کد خبر: 3643651
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴

شهریار از نوابغ روزگار عصر خویش بود

گروه فرهنگی: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، از نوابغ روزگار عصر خویش بود، به طوریکه با مطالعه آثار وی می‌توان شکل تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روز گذشته 27 شهریورماه در سومین جشنواره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار در دانشگاه تبریز، ضمن تبریک روز ملی شعر و ادب و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهریار گفت: بدون تردید، محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار، در شمار نوابغ سرزمین ماست.
وی در ادامه افزود: استاد شهریار توانست شکل تازه‌ای از شعر معاصر را در ادبیات فارسی ارایه دهد که بسیار مورد توجه اهل فنّ، کارشناسان و صاحب نظران قرار گرفت؛ بر همین اساس، بهجت تبریزی جایگاهی خاصی را در ادبیات معاصر به خود اختصاص داده است.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: دوره زندگی شهریار با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود که یکی از مهم ترین آنها، تجربه انقلاب شکوهمند اسلامی در دوره بلوغ شعری‌اش بود. در همین دوران بود که نقش وی در شعر متعهد و انقلابی بیشتر به چشم می‌خورد؛ به طوری که دو اصل ولایتمداری و انقلابی بودن استاد شهریار، از ویژگی‌های بارز این شاعر  است و او در مقابل همه هجمه‌ها با تمام توان در صف انقلاب، نظام و اسلام ایستاد و والاترین اشعار را در این خصوص سرود.
captcha