آمار حفاظ جامعةالقرآن شهر کرمان
کد خبر: 3643745
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

آمار حفاظ جامعةالقرآن شهر کرمان

مدیر جامعة القرآن الکریم شعبه مرکزی کرمان با اشاره به اینکه این مجموعه از سال ۸۱ در کرمان آغاز به کار کرد، با ارائه آخرین آمار از حافظان قرآن کریم، اعلام کرد: ۲۸۰ حافظ کل تربیت کردیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: مرضیه سادات میرکمالی، مدیر جامعة القرآن الکریم شعبه مرکزی کرمان با اشاره به اجتماع خانواده های قرآنی شهرستان کرمان و افتتاح شعبه جامعه القرآن روستای هوتک کرمان با حضور دکتر سیدمحمدحسین طباطبایی، خاطرنشان کرد: جامعةالقرآن الکریم از سال ۸۱ در کرمان کار خود را آغاز کرد و با استقبال خانواده های قرآن دوست، موفق به تربیت هزاران نفر در این عرصه شده است.
وی آموزش های این مجموعه را شامل حفظ موضوعی با روش تخصصی و اشاره، آموزش حروف عربی به نونهالان، روخوانی و روانخوانی و فصیح خوانی، ترجمه، مفاهیم، ترتیل خوانی دانست و افزود: جامعة القرآن الکریم کرمان جهت تکمیل آموزش های خود و ایجاد محیطی امن برای فرزندان و خانواده ها، اقدام به راه اندازی مدارس قرآنی به نام امام حسن مجتبی علیه السلام کرده است.
میرکمالی ادامه داد: در همین راستا پیش دبستانی، دبستان دخترانه و دبستان پسرانه وابسته به این مجموعه در شهر کرمان راه اندازی شده که همراه با آموزش های رسمی آموزش و پرورش، بچه ها هر سال نیم جزء قرآن حفظ و آموزش های جانبی را نیز فرا می گیرند و در سال جاری ۲۰۰ نفر در این مراکز ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه این مجموعه با تعداد ۱۲ شعبه در شهر کرمان و بیش از دو هزار قرآن آموز مشغول به فعالیت است؛ افزود: در مجموع ۸۰ مربی و ۳۴ نفر به عنوان کادر اداری در جامعة القرآن الکریم مشغول به فعالیت هستند.
این فعال قرآنی، ماحصل تلاش های این مجموعه در شهر کرمان را ۱۲۸ نفر حافظ ۵ جزء، ۵۶۱ حافظ ۱۰ جزء، ۳۶۰ حافظ ۱۵ جزء، ۳۱۴ حافظ ۲۰ جزء و ۲۸۰ حافظ کل قرآن کریم اعلام کرد و اظهار داشت: همه اینها به برکت قرآن میسر شده و آرزو داریم شاهد پیشرفت و گسترش قرآن کریم در عالم باشیم.
captcha