فینال و اختتامیه جشنواره «نوای نور» برگزار می‌شود
کد خبر: 3643803
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
رحیم قربانی:

فینال و اختتامیه جشنواره «نوای نور» برگزار می‌شود

گروه مسابقات: دبیر جشنواره قرآنی نوای نور از برگزاری فینال و اختتامیه این جشنواره در روز جمعه 31 شهریورماه خبر داد.

رحیم قربانی، دبیر جشنواره قرآنی نوای نور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی «نوای نور» در بستر فضای مجازی، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی خاصی که صورت گرفته بود مقرر شد تا همزمان با هفته دفاع مقدس و همچنین آغاز ماه محرم‌الحرام یک ویژه برنامه قرآنی را تدارک ببینیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره نوای نور با هدف فرهنگ‌سازی ایثار، مقاومت و شهادت و توجه قاریان به این مفاهیم طراحی شد، افزود: تصمیم گرفته شد تا این جشنواره در بستر فضای مجازی شکل بگیرد که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی قاریان مواجه شد. 

قربانی تصریح کرد: بر همین اساس قرار شد تا روز جمعه 31 شهریورماه از ساعت 16 در میدان امام حسین(ع) مراسم اختتامیه و نیز فینال این مسابقات با حضور فعالان قرآنی و 20 نفر از راه‌یافتگان به فینال مسابقات برگزار شود. این افراد از شهرهای مختلف به فینال راه پیدا کرده‌اند و در مراسم اختتامیه در حضور داوران به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخته تا برگزیدگان این دوره مشخص شوند. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مراسم در هفته دفاع مقدس و نیز ماه محرم برگزار می‌شود، تلاش شده است تا این مراسم با این حال و هوا برگزار شود. بنابر این علاوه بر تلاوت قاریان راه یافته به فینال مسابقات، از «محمود طاری»، مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز دعوت شده است. همچنین گروه تواشیح محمدرسول الله(ص) به اجرای برنامه خواهد پرداخت. 

یادآور می‌شود این جشنواره با عنوان یادواره شهید محسن حججی برگزار شده است.

captcha