نماز اول وقت را فدای عزاداری نکنیم
کد خبر: 3643864
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
حسینی:

نماز اول وقت را فدای عزاداری نکنیم

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت: نماز هرگز و در هیچ شرایطی نباید ترک بشود و عزاداری تا نیمه‌های شب نباید باعث قضای نماز افراد شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان ایلام، سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام امروز در گردهمایی بزرگ هیئات مذهبی شهرستان ایلام با بیان اینکه کمرنگ شدن روابط عاطفی در خانواده‌ها بر شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زند، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی با توجه به اینکه برای خدا کار می‌کنند دارای جایگاه والایی هستند و چون مردمی بوده، برنامه‌ها با صدق دل انجام می‌شود، افزود: تقویت مهارت‌های توحیدی، قرآنی،اسلامی و انقلابی از محورهای اساسی شکل گیری هیئت‌های مذهبی است.
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی دشمنان اسلام وانقلاب برای ضربه زدن به مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید ظرافت و دقت خاصی از هر نظر چه نحوه برگزاری مراسم و چه محتوای برنامه‌ها و هم سو با ارزش های والای قیام کربلا برپا شود.
حسینی در ادامه به برخی مسائل و برنامه‌ها در عزاداری اشاره کرد و گفت: نماز هرگز و در هیچ شرایطی نباید ترک بشود و عزاداری تا نیمه‌های شب نباید باعث قضای نماز افراد شود.
وی با اشاره به اینکه عزاداری مستحب است اما حفظ حریم مردم و حقوق و آرامش شهروندان واجب و وظیفه ماست، عنوان کرد: برای اینکه برای مردم مزاحمت ایجاد نشود باید عزاداری‌های خیابانی سرموقع برگزار و در موعد تعیین شده تمام شود
captcha