تعداد وقف‌های جديد در فارس طی 5 سال گذشته بیش از 30 سال اول انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3644028
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴
حسینی:

تعداد وقف‌های جديد در فارس طی 5 سال گذشته بیش از 30 سال اول انقلاب اسلامی است

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف فارس تأكید كرد كه تعداد وقف‌های ما در استان فارس طی 5 سال گذشته هم از لحاظ تعداد و هم به لحاظ ریالی معادل با 30 سال اول انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 28 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز بر این نكته تأكید كرد كه اجرای امینانه نیات واقفین همواره مدنظر سازمان اوقاف قرار دارد، گفت: تعداد وقف‌های ما در استان فارس طی 5 سال گذشته هم از لحاظ تعداد و هم به لحاظ ریالی معادل با 30 سال اول انقلاب اسلامی است و این مسئله نشان دهنده اعتماد مردم است.

وی افزود:‌ ما جهت جلب اعتماد مردم، اطلاع‌رسانی لازم را برای صرف موقوفاتی كه در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد انجام می‌دهیم یعنی به مردم اطلاع‌رسانی می‌كنیم كه درآمدهای موقوفات آن‌ها به چه نحو هزینه می‌شود.

حسینی با یادآوری این نكته كه بیشترین تعداد موقوفات امسال نیز همانند سال‌های گذشته مربوط به سیدالشهدا(ع) و اطعام و عزاداری عزاداران آن حضرت است، گفت: جهت اجرای امینانه نیات واقفین، كمیته‌ای متشكل از 8 نفر از رؤسای نواحی و فعالان این عرصه تشكیل شده است و در آن درخواست‌های كمك هیئات مذهبی و حسینیه‌ها و مساجد را بررسی كرده و تصمیم‌گیری می‌كنیم كه این كمك‌ها به چه صورت باشد.

معاون فرهنگی اوقاف فارس همچنین نیات موقوفات را یادآور شد و گفت: بیش از 700 نیت وقف در سراسر كشور از محل موقوفات احصا شده است كه ما این نیت‌ها را در اختیار واقفان جدید جهت انجام مشاوره قرار می‌دهیم لذا تلاش می‌كنیم تا وقف‌های جدید بر اساس نیازهای روز جامعه صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به خبرنگار ایكنا به اعزام كاروان‌های كربلا اولی و مشهد اولی از محل اجرای نیات واقفین اشاره كرد و گفت: این برنامه هر ساله در ایام فروردین و اردیبهشت‌ماه به صورت سالی یك بار انجام می‌شود و در آن كسانی كه تاكنون به كربلا یا مشهد نرفته‌اند از محل اجرای نیات موقوفات به این اماكن مقدس اعزام می‌شوند.

captcha