می‌توان از پتانسیل مساجد در اداره بهتر شهر استفاده‌های فراوانی كرد
کد خبر: 3644070
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
دودمان:

می‌توان از پتانسیل مساجد در اداره بهتر شهر استفاده‌های فراوانی كرد

گروه اجتماعی: رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد كه می‌توان از پتانسیل مساجدو محلات در اداره بهتر شهر استفاده‌های فراوانی به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، لیلا دودمان، رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 28 شهریورماه مشارکت مردمی در انجام امور، جزئی از آموزه‌های دینی برشمرد و تأكید كرد كه می‌توان از پتانسیل مساجدو محلات در اداره بهتر شهر استفاده‌های فراوانی به عمل آورد.

وی افزود: سپردن امور مردم به خود آن‌ها باعث می‌شود تا علاوه بر کاستن از هزینه‌ها، نوآوری‌های فراوانی را در اجرای برنامه‌ها به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شاهد باشیم.

دودمان اظهار كرد: قرار نیست تنها در زمان انتخاب اعضای شورا شهر شاهد حضور مردم باشیم بلکه باید جدا از دو گروه‌بندی و دسته‌بندی در طول عمر یک دوره شورا به عنوان متولی اصلی تصمیم‌سازی‌های شهری از پتانسیل خلاقانه مردمی استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر اینكه خرد جمعی باید در عمل بتواند به کمک مدیریت شهری بیاید، گفت: گستردگی شهرهای امروزی دیگر امکان اعمال نظر و برنامه‌ریزی یک حلقه محدود برای کل جامعه را نمی‌دهد و به نظر می‌رسد متولیان او باید هر ایده و پیشنهادی را برای موفقیت در برنامه‌ریزی‌ها مورد بررسی قرار دهند.

وی، توجه به ایده‌های ناب و خلاقانه را تسهیل‌کننده مسیر اعتماد مردم به شهرداری‌ها و شوراها دانست و گفت: شهروندمحوری مدیریت شهری باید از یک نقطه شروع شود و به نظر می‌رسد آغاز به کار شوراها در دور پنجم، با توجه به تجربیات انبوه گذشته می‌تواند همان نقطه عطفی باشد که سال‌هاست انتظار آن را می‌کشیم.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاریخ مصرف مدیریت بسته و محدود در اداره شهرها به پایان رسیده و باید شورائیان، مدیران شهرداری‌ها و سایر ادارات و ارگان‌های خدمت رسان به جای موضوعاتی مانند نظام پیشنهادات که عملاً کارایی خود را از دست داده‌اند با فرصت‌سازی مناسب در مسائلی که امکان حضور گروه‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و تشک‌ های غیر دولتی وجود دارد مشارکت شهروندان را عملیاتی کنند.

captcha