انتقادات قاری برتر فارس نسبت به مسابقات دانشجویی/ مسابقات از هر لحاظ ضعیف بود
کد خبر: 3644407
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

انتقادات قاری برتر فارس نسبت به مسابقات دانشجویی/ مسابقات از هر لحاظ ضعیف بود

گروه فعالیت‌های قرآنی: جواد هاشم‌‍زاده كه قریب 7 سال در مسابقات قرآن اوقاف در فارس حائز رتبه نخست قرائت تحقیق شده و دو سال پیش نیز در مسابقات دانشجویان حائز رتبه نخست كشور در این رشته شده است،‌ اعتقاد دارد كه مسابقات امسال دانشجویان از هر لحاظ ضعیف بوده است.

جواد هاشم‌زاده، قاری برتر فارس در مسابقات دانشجویی و اوقاف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(یكنا) از فارس، با اشاره به برگزاری سی و دومین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت علوم كه در هفته گذشته به میزبانی گرگان برگزار شد، بر این نكته تأكید كرد كه مسابقات امسال ضعیف‌ترین سطح خود را داشت.

وی با بیان اینكه این مسابقات از هر لحاظی كه بخواهیم به آن نگاه كنیم، بسیار ضعیف بود، افزود: اصلاً گمان نمی‌كردم كه بتوان ضعیف‌تر از این هم مسابقات دانشجویی برگزار كرد.

گرگان اصلاً ظرفیت میزبانی مسابقات را نداشت

هاشم‌زاده با تأكید بر اینكه گرگان اصلاٌ ظرفیت میزبانی این مسابقات را نداشت، گفت: مسابقات دانشجویی به شدت از مسابقات دانش‌آموزی هم ضعیف‌تر بود و اگر در هر استان دیگری برگزار می‌شد، گمان نمی‌كنم به این ضعیفی برگزار می‌شد.

حتی جایی برای نشستن میهمانان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه نبود

قاری برتر فارس با تصریح اینكه سالن افتتاحیه و اختتامیه مسابقات دانشجویی اصلاً ظرفیت و گنجایش حجم میهمانان را نداشت به طوری كه بسیاری از میهمانان سرپا ایستاده بودند، گفت: گروه تواشیح سبحان دانشگاه شیراز كه ما عضو آن هستیم در این مسابقات حائز رتبه نخست شد و در روز افتتاحیه به اجرای برنامه پرداخت اما بعد از اجرای برنامه مشاهده كردیم كه در سالن جایی برای نشستن ما هم نیست.

امكانات محل اسكان بسیار ضعیف بود

وی یادآور شد: محل اسكان یك خوابگاه دانشجویی بود كه به لحاظ امكانات بسیار ضعیف بود به طوری كه كولر و پتو نداشتیم و نزدیك به 100 نفر در یك راهرو طبقه دوم اسكان پیدا كرده بودند و برای همه ما تنها یك آبخوری در طبقه اول بود.

برخورد مسئولان مسابقات بسیار بد بود

هاشم‌زاده با بیان اینكه شارژ یخچال‌ها در طی میزبانی تنها در روز اول انجام شد، گفت:‌ برخورد مسئولان برگزاری مسابقات نیز با متسابقان بسیار بد بود و این مسئله را حتی متسابقان بقیه استان‌ها هم اذعان داشتند و به نحوه برگزاری مسابقات بسیار اعتراض داشتند.

این قاری برجسته استان فارس اظهار كرد: یكی دیگر از مواردی كه نسبت به آن شخصاً اعتراض داشتیم جوایز این دوره از مسابقات بود؛ تواشیح یك كار جمعی و بسیار سخت و زمان‌بر است و ما برای این مسابقات نزدیك به دو سال تمرین كردیم تا توانستم رتبه نخست را كسب كنیم اما جایزه‌ای كه به ما دادند 600 هزار تومان برای 6 نفرمان بود در صورتی كه به هر كدام از برگزیدگان سایر رشته‌ها به صورت تكی این رقم جایزه تعلق می‌گرفت.

وی با یادآوری اینكه در اختتامیه این مسابقات تلاش كردیم تا تریبون را به دست بگیریم و اعتراضات خود را بیان كنیم، اما به ما اجازه چنین كاری ندادند، گفت: ما هر جای این مسابقات را نگاه كنیم، می‌بینیم به شدت ضعیف بود.

در مسابقات ملی از داوران بومی استفاده شد

هاشم‌زاده همچنین از نحوه داوری این مسابقات نیز انتقاد كرد و گفت: مسئولان برگزاری مسابقات از داوران بومی خودشان استفاده كرده بودند و همین موجب كسب رتبه‌های عجیب شد. به عنوان مثال به نظر خودم تلاوت بسیار خوبی ارائه كردم و حتی تمام اساتیدم نیز بر این نكته اذعان داشتند كه باید حتماً جزو رتبه‌های اول تا سوم می‌بودم اما امسال رتبه هفتم را كسب كردم در صورتی كه در سال‌های گذشته من حائز رتبه نخست این مسابقات شده بودم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۶/۳۰ - ۱۶:۲۴
0
0
دوستمون درست فرمودند ولی بنظرمن استفاده از داوران بومی به شرط صلاحیت خوب و به جاست.ما در بخش خواهران فقط از یکی از داوران ناراضی بودیم که بنظرم تهرانی بود.داوران بومی حداقل در قسمت خواهران این حسن را دارد که دیگر داوران به فکر زود تمام کردن مسابقات نیستند که بروند خرید!
در هر حال از سرداورمان خانم موسوی نیا ممنونیم
captcha