شهیدی که شیر جبهه‌ها و نظرکرده امام رضا(ع) بود
کد خبر: 3644613
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴

شهیدی که شیر جبهه‌ها و نظرکرده امام رضا(ع) بود

گروه جهاد و حماسه: در دیدار با خانواده شهید حسن قربانلو، پدر شهید به رشادت‌ها و جانفشانی‌های او در جبهه‌های حق علیه باطل اشاره کرد و گفت: در جبهه او را حسن کمیل می‌نامیدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دیدار هفتگی جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی که هر هفته چهارشنبه‌ها انجام می‌شود، عصر امروز ۲۹ شهریورماه به دیدار با خانواده شهید حسن قربانلو اختصاص یافته بود.

در این دیدار که رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ حضور داشت در سخنان کوتاهی به برنامه دیدار با خانواده شهدا اشاره کرد و گفت: بیش از دو سال است که این دیدارها با خانواده شهدای قرآنی انجام می‌شود و تبدیل به یک سنت حسنه شده است.

پدر شهید حسن قربانلو در این دیدار به دوران کودکی و نوجوان فرزندش اشاره کرد و گفت: بهترین الگو در هیئت‌ها و مساجد شکل می‌گیرد و حسن و سایر فرزندانم ارتباط زیادی با هیئت‌ها و مساجد داشتند و خودم نیز پای منبر علمای بسیاری بوده‌ام، همچنین منبر حضرت آقا(مقام معظم رهبری) و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نیز درک کرده‌ام.

وی ادامه داد: من هشتاد و دو سال سن دارم و از حدود 20-30 سال پیش حضرت آقا در هیئت انصارالحسین(ع) حضور می‌یافت و سخنرانی می‌کرد و در آنجا نماز می‌خواند و ما نیز پای منبر و درس‌های وی می‌نشستیم و عمری را در کنار رهبری بوده‌ایم.

پدر شهید افزود: شهیدحسن قربانلو پرورش‌یافته مکتب سیدالشهدا(ع) بود و در کلاس‌های قرآن استاد محمدی همراه با افرادی چون قصری‌زاده حضور می‌یافت و قاری قرآن بود در جبهه‌ها نیز به علت رشادت‌ها و شجاعتش، او را «حسن کمیل» می‌نامیدند و او شیر جبهه‌ها بود.

وی بیان کرد: حسین الله‌کرم از پیشکسوتان سپاه پاسداران در دوران جنگ، به دلیل جنگ‌آوری‌های حسن، در جنگ مهران او را خواستند و در این دوران اسرایی از ارتش را اسیر کرده بودند که حسن با 90 نفر به خط مقدم رفت و محاصره شد و با همراهانش در آزادسازی مهران به شهادت رسید. خبر آمد که جنازه حسن را پیدا نمی‌کنند و من گفتم؛ امکان ندارد که حسن اسیر شود. به مشهد رفتم و از امام رضا(ع) در پنجره فولاد خواستم که جنازه حسن پیدا شود(با بغض و اشک). از سفر که برگشتم، ساکم را تازه زمین گذاشته بودم که خبر آوردند، جنازه حسن پیدا شده است.

پدر شهید حسن قربانلو یادآور شد: حسن، شش سال در جبهه‌های دفاع مقدس بود و 26 مردادماه 65 در 20 سالگی به شهادت رسید و در قطعه 53 بهشت زهرا به خاک سپرده شده است.

captcha