میان معلمان قرآن و معلمان سایر دروس تخصصی ناهماهنگی وجود دارد
کد خبر: 3644625
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
حسينی:

میان معلمان قرآن و معلمان سایر دروس تخصصی ناهماهنگی وجود دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعتقاد دارد كه میان معلمان قرآنی و معلمان دیگر دروس تخصصی یك ناهماهنگی وجود دارد كه موجب ایجاد دوگانگی در میان دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، 29 شهریور در مراسم گشایش مدارس مكتب قرآن ثارالله در لامرد گفت: بین معلمان قرآن و دیگر معلمان دروس تخصصی یک ناهماهنگی و فاصله وجود دارد که در باعث ایجاد دوگانگی در دانش‌آموزان می‌شود.

وی افزود: اثری که معلم‌های دروس ریاضی، زیست، فیزیک و شیمی در معرفی توحید دارند در کلاس‌های درس قرآنی و دینی وجود ندارد و دانش آموزان امروز هم بیشتر سیرت معلم را الگوی خود قرار می‌دهند.

حسینی گفت: این هماهنگی بسیار مهم است و تناقض مانع تربیت درست دانش‌آموزان و فرزندان می‌شود، البته در مدارس قرآنی انتظار بیشتری برای وجود این هماهنگی بین معلمان در راستای معرفی توحید و تربیت وجود دارد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف با تأكید بر اینكه معلمان نباید به صورت جزیره‌ای عمل کنند و در مقاطع مختلف هم هماهنگ و منسجم باشند، گفت: با هماهنگی و انسجام می‌توان از ظرفیت‌های دیگر مراکز هم استفاده و اطلاعات و دستاوردهای خود را مبادله كرد.

حسینی افزود: برنامه‌های قرآنی در کنار برنامه درسی دیگر زمانی جدیت پیدا می‌کند که بین مدیریت و معلم‌ها هماهنگی و انسجام باشد و معلم‌ها هم باید دیگر رفتارهای اجتماعی به دانش‌آموزان آموزش دهند؛ این موضوع در آینده دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد.

رئیس مركز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: آموزش و تعلیم قرآن وظیفه‌ای است که ائمه بر دوش ما گذاشته‌اند؛ چه والدینی که فرزند خود را در مسیر قرآن قرار می‌دهند و چه مربیانی که به تعلیم قرآن می‌پردازند هر دو مسبب غفران خداوند هستند.

captcha