ثبت‌نام 838 اصفهانی در مرحله استانی مسابقات قرآن مدهامتان
کد خبر: 3645304
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

ثبت‌نام 838 اصفهانی در مرحله استانی مسابقات قرآن مدهامتان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اصفهان از ثبت‌نام 838 نفر برای شرکت در مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی، دبیر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات و جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، 27 و 28 مهرماه در سالن مجتمع فرهنگی صائب اصفهان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این مسابقات تا تاریخ 15 شهریورماه بوده است، افزود: 838 نفر برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد، 440 نفر از آقایان و 398 نفر از بانوان هستند.
وی با بیان اینکه مسابقات بانوان در تاریخ 27 و مسابقات آقایان در روز 28 مهرماه برگزار می‌شود، بیان کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان در مقایسه با دوره قبل، لزوما نه افزایش و نه کاهش داشته و متناسب با دوره‌های قبل بوده است.
حجت‌الاسلام معتمدی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های اذان، ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، قرائت، صحت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: رشته حمد و سوره و اذکار نماز اگرچه محدودیت سنی ندارد، ولی به صورت خاص برای افراد زیر 15 سال در نظر گرفته شده و میانگین سنی شرکت‌کنندگان در سایر رشته‌ها، 18 تا 30 سال است.
دبیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تصریح کرد: همه داوطلبان باید در رشته مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به عنوان شرط ورود به مسابقات شرکت کنند، ضمن اینکه این رشته به صورت تخصصی نیز برگزار می‌شود و آزمون آن در تاریخ 28 مهرماه به صورت ملی و الکترونیکی خواهد بود.
وی با بیان اینکه نتیجه مسابقات در همان روز برگزاری اعلام می‌شود، گفت: سه نفر اول در رشته‌های حفظ کل و قرائت و در سایر رشته‌ها، نفرات اول به مرحله کشوری مسابقات راه پیدا می‌کنند.
حجت‌الاسلام معتمدی افزود: در تاریخ 8 آبان‌ماه نفرات برتر برای شرکت در مرحله کشوری مسابقات معرفی شده و مرحله کشوری نیز از 14 تا 17 آذرماه در شهر مشهد برگزار می‌شود.
captcha