مراقب ترویج شیعه انگلیسی در عزاداری حسین(ع) باشیم
کد خبر: 3646436
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰

مراقب ترویج شیعه انگلیسی در عزاداری حسین(ع) باشیم

گروه فرهنگی: عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ترویج شیعه انگلیسی و روشنفکرنمایی در هیئت‌ها و عزاداری حسین(ع) جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمرتضی حسینی، عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه، سوم مهرماه در همایش یاوران حسینی که در شبستان مصلای کرج برگزار شد، با بیان اینکه دنیا به شیعه و قیام امام حسین(ع) توجه ویژه ای دارد، اظهار کرد: دشمنان اسلام سعی دارند از اسلام و شیعه چهره بد به جهانیان نشان دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای رفتارهای بدی چون قمه‌زنی که برخی در عزاداری ها انجام داده اند را به صورت پیاپی نشان می‌دهند، عنوان کرد: هدف از این اقدام این است که می‌خواهند شیعه را به گونه‌ای نشان دهند که گویی بیماری‌ای به نام خود آزاری دارد.
این مسئول با بیان اینکه شبکه‌های انگلیسی سعی در دامن‌زدن به خرافاتی مانند قمه‌زنی دارد، تاکید کرد: دشمنان اسلام سعی در جدا کردن روح حماسه از صحنه عاشورا دارند و می‌خواهند واقعه عاشورا را اتفاقی معمولی در ذهن جهانیان نهادینه کنند.
حسینی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام با الگو برداری از قیام امام حسین(ع) با دستان خالی در مقابل دشمنی که 36 کشور از آن حمایت می‌کرد ایستادگی کردند، خاطرنشان کرد: این مهم نشان‌دهنده آن است که نباید قیام امام حسین(ع) و رشادت‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی را فراموش کنیم.
عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با جنگ تحمیلی، افزود: در جنگ تحمیلی جوانان رزمنده برای حفاظت از کشور و ناموس خود به جنگ با باطل رفتند.
حسینی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در پی جریان‌سازی برای پاک کردن قیام امام حسین(ع) در ذهن مردم است، خاطرنشان کرد: می‌توان گفت آن‌ها در رسانه‌هایشان به گونه‌ای کار می‌کنند که اگر روزی حذف موشک را از کشور از ایرانیان بخواهند، به سرعت به این درخواست پاسخ مثبت دهیم و این نشان‌دهنده اهمیت رسانه‌ها برای مقابله به تهاجمات فرهنگی دشمنان است.
وی با اشاره به احساس ترس اسرائیل از جمهوری اسلامی، گفت: با توجه به اینکه برد موشک‌های جنگی ایران به اسرائیل می‌رسد، این کشور از این موضوع احساس ترس فراوانی می‌کند.
عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در مراسم‌های عزاداری باید به جلوگیری از ترویج شیعه انگلیسی و روشنفکرنمایی جلوگیری شود زیرا دشمنان اسلام با تهاجمات فرهنگی می‌خواهند ذهن جوانان و نوجوانان را از اسلام تخریب کنند.
وی با بیان اینکه روشنفکر نماها می گویند چرا باید نذورات خود را به بازسازی عتبات عالیات دهید، تاکید کرد: طبق آمار سازمان گردشگری بیش از 8میلیارد تومان ایرانیان در کشور ترکیه هزینه کرده بودند و این هزینه ها از نظر این روشنفکر نماها هیچ ایرادی ندارد.

captcha