تصویب ماده 2 طرح بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس
کد خبر: 3647062
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

تصویب ماده 2 طرح بانکداری اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس

گروه اقتصاد: موسوی لارگانی اظهار کرد: در جلسه روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس، ماده 2 طرح بانکداری اسلامی مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طرح اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا که با عنوان «طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران» شناخته می‌شود، چند سالی است که در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است اما همچنان به تصویب نرسیده و صرفا کلیات آن تصویب شده است.
 این طرح هم‌اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس در دست بررسی است و این کمیسیون روز گذشته بررسی این طرح را در دستور کار خود قرار داده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدناصر موسوی‌ لارگانی» نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایکنا، درباره جلسه روز گذشته این کمیسیون درباره طرح بانکداری اسلامی اظهار کرد: طرح بانکداری اسلامی با حضور مسئولان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی؛ و ماده 2 این طرح تصویب شد.


وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به آماده شدن لایحه اصلاح نظام بانکی توسط دولت، آیا مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصادی مخالفتی با بررسی این طرح در مجلس نداشتند، عنوان کرد: در پیش‌ نویس لایحه دولت برای اصلاح نظام بانکی هم این موضوع لحاظ شده است اما هنوز لایحه تحویل مجلس داده نشده است.
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: آنها در این جلسه برای اظهار نظر حضور پیدا کرده بودند و حتی با این مواردی که تصویب شد موافقت خود را اعلام کردند.
منتخب مردم فلاورجان در خانه ملت در پایان گفت: جلسه بعدی کمیسیون اقتصادی مجلس برای بررسی این طرح، هفته آینده و احتمالا روز سه‌شنبه خواهد بود و در صورت عدم بررسی در آن جلسه، به جلسه بعد از آن موکول خواهد شد.
captcha