برگزاری نشست کتاب خوان ویژه با محوریت شعر پایداری و آئینی در نیر
کد خبر: 3648663
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

برگزاری نشست کتاب خوان ویژه با محوریت شعر پایداری و آئینی در نیر

گروه فرهنگی: با هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبیین بیشتر نهضت عاشورا، نشست کتاب خوان ویژه با محوریت شعر پایداری و آئینی با همت اداره کل کتابخانه های عمومی شهرستان نیر در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، در این نشست که روز گذشته دهم مهرماه با حضور دکتر رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، گنجی بخشدار مرکزی نیر، رؤسای ادارات فرهنگی شهرستان نیر و جمعی از جوانان علاقمند به حوزه کتاب و شعر و فرهنگ دفاع مقدس برگزار گردید، 4 نفر از شاعران استان در حوزه دفاع مقدس و شعر عاشورائی، کتاب های سروده شده خود را معرفی نمودند.
در این نشست، دکتر شهاب الدین وطن دوست، شاعر و استاد دانشگاه،  با معرفی کتاب «چشم در چشم فاو» به سروده های خود در حوزه دفاع مقدس اشاره داشته و چند بیت از شعرهای سروده شده در خصوص عملیات فاو را برای حاضران قرائت نمودند.
محمود مهدوی، شاعر و نویسنده حوزه دفاع مقدس و برنده جایزه مرحوم امیر حسین فردی برای کتاب برادرخوانده نیز با معرفی کتاب «سینمده بیر نئچه تانک خیشیلدیر»، توضیحاتی در خصوص سیر ادبی خود از زمان سرایش این دفتر شعر در 10 سال گذشته ارائه داد.
همچنین، عادل تنظیفی از شاعران گرانقدر استان با معرفی کتاب «مرثیه باران» تعدادی از ابیات سروده شده خود در وصف نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را ارائه نموده و نکاتی را در خصوص تجربیات خود از شعر آئینی متذکر شد.
روزبه صمدی متخلص به نیر اوغلی، شاعر مردمی خطه نیر نیز با سرایش شعرهایی در وصف دوران دفاع مقدس و کتاب شعر «بیر کاسا سو» از سروده های خود را در وصف شجاعت و مظلومیت یاران امام حسین(ع)، برای حاضران معرفی و قرائت کردند.
منبع: فارس
captcha