پراکندگی دسته‌جات سوگواری حسینی زیبنده سومین حرم اهل بیت(ع) نیست
کد خبر: 3649124
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
سهرابی:

پراکندگی دسته‌جات سوگواری حسینی زیبنده سومین حرم اهل بیت(ع) نیست

گروه اجتماعی: مدیركل صدا و سیمای فارس با بیان اینكه پراکندگی دسته‌جات زیبنده سومین حرم اهل بیت(ع) نیست، گفت: اگر مسئولان مربوطه و رؤسای هیئات به ویژه هیئات با سابقه اراده کنند عزاداران شیرازی با جمعیتی بیش از اردبیل و زنجان به میدان می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدتقی سهرابی، مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز، 12 مهرماه، حضور مردم استان در دهه اول محرم را تحسین برانگیز توصیف کرد و گفت: در استان فارس و شهر شیراز زمینه برای اجتماع بزرگ عاشورائیان فراهم است و پراکندگی دسته‌جات زیبنده سومین حرم اهل بیت(ع) نیست.

وی با اشاره به بیش از 6000 هیئت مذهبی ثبت شده در استان و قریب به 550 هیئت فعال در شهر شیراز در کنار سابقه بسیار ارزشمند تاریخی در برگزاری مناسک مذهبی این دیار وجود علما، ادبا، مداحان افزود: این قابلیت‌های بی نظیر در کنار جایگاه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) نشان می‌دهد که اگر مسئولان مربوطه و رؤسای هیئات به ویژه هیئات با سابقه اراده کنند عزاداران شیرازی با جمعیتی بیش از اردبیل و زنجان به میدان می‌آیند.

سهرابی، تجربه موفق اجتماع باشکوه عزاداران در اربعین پارسال را شاهدی بر این سخنان آورد و گفت:‌ آنچه به اجتماعات مذهبی ما شور و شکوه می‌بخشد بودن در کنار هم و هم صدا شدن در دفاع از قیام آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس همچنین به برپایی نماز باشکوه ظهر تاسوعا و عاشورا در حرم مطهر شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: خوشبختانه عزاداران خود را مقید به برپایی نماز اول وقت در روزهای عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) می‌دانند و زیباتر اینکه همه نمازگزاران در کنار هم به این واجب الهی می‌پرداختند.

captcha