پذیرایی از زوار حسینی مدال افتخار برای مردم استان ایلام است
کد خبر: 3649357
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
حجت‌الاسلام لطفی عنوان کرد:

پذیرایی از زوار حسینی مدال افتخار برای مردم استان ایلام است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه حماسه بزرگ اربعین حسینی کمر داعش را شکست و موجب عقب رانده شدن داعش شد، گفت: پذیرایی و استقبال از زوار حسینی مدال افتخار برای مردم استان ایلام است .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدنقی لطفی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز در گردهمایی اعضای کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعینی حسینی این استان، اظهار کرد: مردم استان ایلام در سه سال گذشته در زمینه استقبال و پذیرایی از زوار حسینی خوب درخشیده‌اند و امروز به برکت قرار گرفتن در مسیر تردد زوار حسینی، نام ایلام در بلندای تاریخ قرار گرفته و نام ایلام با اربعین حسینی عجین شده است .
امام‌جمعه ایلام واژه حسین را یکی از حماسه‌سازترین واژه‌ها در ادبیات سیاسی و فرهنگی و انقلابی و اجتماعی دانست و افزود: نام حسین یکی از عالی‌ترین واژه‌هایی است که در جهان غوغایی برپا کرده و امام حسین (ع) با حماسه بزرگ و تاریخی خود، نامش در همه دل‌ها و ژوئن‌ها در قرون و اعصار جاویدان قرار گرفته است .
لطفی عنوان کرد: در طول سه سال گذشته مردم از سراسر ایران اسلامی و دیگر نقاط جهان از طریق استان ایلام و مرز مهران به زیارت عتبات عالیات شتافته‌اند و نام ایلام درخشیده است، البته مردم ایلام چه در مرکز استان و مهران و سایر شهرستان‌ها واقعاً پای‌کار بوده‌اند .
وی با بیان اینکه استان ایلام و مرز مهران در سال جاری شاهد حضور زوار بیشتری نسبت به سال گذشته خواهد بود، تصریح کرد: خدمت به زوار حسینی یک هدیه الهی به مردم استان ایلام است و آبروی استان ایلام درگرو همین استقبال و پذیرایی از زوار حسینی است .
امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه اربعین حسینی تبدیل به یک حرکت سیاسی و فرهنگی شده است، گفت: حماسه اربعین حسینی کمر داعش را شکست و موجب عقب رانده شدن داعش شد و امروز می‌بینیم که به برکت خون‌های سرخ شهیدان مدافع حرم داعش در مرز نابودی قرار دارد .
وی با تأکید بر اینکه در سال جاری نیز باید باهمت و عزم بیشتر در خدمات‌رسانی به زوار فعالیت کرد، یادآور شد: سال گذشته یکی میلیون و سیصد هزار زائر حسینی از مرز مهران تردد کردند و این‌یک واقعیتی است که مردم ایران اسلامی مرز مهران را برای تردد انتخاب کرده‌اند و هیچ‌چیزی نمی‌تواند جلوی موج عظیم تردد زوار از مرز مهران را بگیرد .
امام‌جمعه ایلام در ادامه با بیان اینکه سال گذشته بیش از 120 خودرو در شهر مهران پارک شده بود، گفت: حجم ترافیک در سال جاری بیشتر از این خواهد بود و باید زیرساخت‌های لازم در مسیرهای پرترافیک و منتهی به مرز مهران فراهم شود و خبر خوشحال ‌کننده این است که قرارگاه خاتم‌الانبیاء خط راه‌آهن اسلام‌آباد به ایلام را به طول 80 کیلومتر احداث خواهد کرد .
captcha