دشمن تلاش دارد بی‌اعتمادی را در جامعه رواج دهد
کد خبر: 3649649
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱

دشمن تلاش دارد بی‌اعتمادی را در جامعه رواج دهد

گروه سیاسی: امام جمعه کرج دشمن تلاش می‌کند از هر فرصتی برای تضعیف نظام استفاده کند و بی‌اعتمادی به دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی را ترویج دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 14مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج اظهارکرد: اکنون جهان اسلام مبتلا به گروه‌هایی شده است که قصد و هدفی جز نابودی اسلام ندارند، بنابراین باید کاری کرد که ایام محرم مانند اربعین آگاهی‌بخش و حرکت آفرین باشد و انقلاب روحی و اخلاقی ایجاد کند.
وی گفت: دشمن تلاش می‌کند از هر فرصتی برای تضعیف نظام استفاده کند و بی‌اعتمادی به دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی را ترویج دهد و دستگاهی که کار خود را درست انجام می‌دهد مورد تهدید و آماج انتقادات می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: مردم ثابت کرده‌اند که هر گاه کسی با زور با آنان سخن گفت، در مقابل این زور با قاطعیت ایستادگی می‌کنند.
این مسئول اضافه کرد: آمریکا توانایی برقراری امنیت داخلی خود را ندارد و برای از بین بردن انسان‌ها در کشورها بودجه تصویب کرده و از تروریست‌ها حمایت می‌کند که این ترفند تاکنون بر ملت ما اثر نکرده است.
امام جمعه کرج گفت: باید در مواجهه با جریاناتی که برای کشور مشکل ایجاد می‌کنند فعال بود. عربستان در دیدار با روسیه ایران را عامل بی‌ثباتی در منطقه دانسته از این رو باید در برابر تهمت‌هایی که از سوی آل سعود صورت گرفته ایستاد.
وی ابرازکرد: اکنون در افغانستان جریانی به راه افتاده که برای منطقه خطرناک خواهد بود و استکبارجهانی بعد از شکست داعش در سوریه و عراق درصدد تقویت عناصر داعش و طالبان در افغانستان شده است.
نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش می‌کند داعش در افغانستان یک حکومت ایجاد کند، این از برکات انقلاب اسلامی است که در یک آتش نمرودی از گلستان بهره می‌بریم و آنچه ما نیاز داریم هوشیاری و رصد کامل حرکات دشمن است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه قرآن‌کریم به معرفی چهره‌های شاخص و تربیت شده پرداخته و از آن‌ها به عنوان اسوه‌های نیکو یاد می‌کند، افزود: مردم با تاسی به این چهره‌ها بهترین الگوها را برای رسیدن به کمال دارند.
وی با اشاره به اینکه در نماز جمعه این هفته بیشتر به مباحث مربوط به امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان می‌پردازیم ادامه داد: این امام بزرگوار و یارانشان دیگری را بر خود مقدم دانستن را به نحو مطلوب نمایش دادند و به مرحله ای بالاتر از ایثار رسیدند چنین انسانی از دیگران و جان و مال آنها دفاع می‌کند.
حسینی همدانی به برخی از ویژگی‌های مواسات اشاره کرد و گفت: بزرگ اعمال ما انصاف با مردم، مواسات با برادران و اهل یاد خدا بودن است.
وی افزود: مواسات معیار شیعه امیرالمومنین(ع) است و این امر روزی و رزق را زیاد می‌کند و اینکه مقدم دانستن دیگران بر خود باید برای رضای خدا باشد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تشریح صحنه‌هایی از کربلا و بیان نمونه‌هایی از مواسات در آن، اضافه کرد: اوج اخوت دینی و ادای حق برادر دینی در کربلا دیده می‌شود و اوج این مواسات حضرت عباس (ع) است.
حسینی همدانی با اشاره به اینکه یکی از نمونه‌های برادری و مواسات فعالان نیروی انتظامی هستند، گفت: آن‌ها در مبارزه با خلاف، شرارت، انحراف و بدی ها خود را در خط مقدم می‌دانند و تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) هستند براحتی و آزادمنشانه حاضر هستند جان خود را برای آسایش مردم به خطر می‌اندازند.
امام جمعه کرج افزود: ماموران نیروی انتظامی در سرما و گرمای شدید نقاط صفر مرزی عقب نشینی نمی‌کنند و تا پای جان در مقابل متجاوزان ایستادگی می‌کنند.
وی با تاکید بر فهم و درک از خیر؛ صلاح و انجام وظایف الهی خاطرنشان کرد: دشمنان با پیرایه و دروغ بستن به ظاهر و لباس امام حسین(ع) سعی در ایجاد انحراف و رسیدن به اهداف شوم خود دارند و عده ای آگاهانه و جاهلانه از این جریان تبعیت می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: باید دقت بیشتری به جلسات، سخنرانی ها، هیئات و رفتارها ضرورت دارد بصیر و اهل بودن را فرا گرفت.
امام جمعه کرج ادامه داد: کسانی که برای اربعین حسینی اقدام می‌کنند باید برای حضور زائران تهسیلات بیشتری فراهم کنند و آگاه باشند که ناخواسته شرایط تحقق اهداف دشمنان را فراهم نکنند.
حسینی همدانی در ادامه با اشاره به هجمه هایی که به سوی دستگاه قضا روانه شده، افزود: باید دید که چگونه این چنین حملاتی صورت گرفته است، از این رو باید بصیر بود.
وی بیان کرد: رهبری در بیاناتی که با دست اندرکاران حج داشتند محدوده عملکردی را مشخص کرده و ابتکار عمل و روشنگری را گوشزد کرده‌اند و اینکه منتظر حرکت دشمن بمانیم و بعد دفاع کنیم سودی نخواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: شهدا بر ما حجت هستند و ما باید پاسخی در خصوص عملکرد خود در روز قیامت داشته باشیم.

captcha