شهید الله‌کرم، تکلیفش را مهمتر از هر چیزی می‌دانست
کد خبر: 3649903
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
همسر شهید جواد الله‌کرم:

شهید الله‌کرم، تکلیفش را مهمتر از هر چیزی می‌دانست

گروه جهاد و حماسه: همسر شهید جواد الله کرم در مراسم نکوداشت این شهید گفت: همسرم، خانواده خود را بسیار دوست داشت، اما هیچگاه تکلیف خود را نسبت به انقلاب و اهل بیت فدای چیزی نمی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، آیین تکریم و پاسداشت خانواده شهید مدافع حرم جواد الله کرم در دویست‌وشصتمین  برنامه «درکوی نیکنامان» فرهنگسرای گلستان برگزار شد. همسر شهید الله کرم در این مراسم به خبرگزاری ایکنا، گفت: من از همان ابتدا و زمان آشنایی با هدف و خواسته همسرم آشنا بودم همه ما برایمان جا افتاده بود که در کنار علاقه‌ای که به خانواده‌اش، من و بچه‌ها دارد ادای تکلیفش را مهمتر از هر چیزی می‌داند.

وی با تاکید بر این‌که ایمان و اخلاق همسرش کم نظیر بود، افزود: نسبت به اوضاع و احوال همه نگران بودند و تمام تلاش‌شان بر این بود که تا جای ممکن از اطرافیان  کسی مشکلی نداشته باشد، حتی نسبت به بنده و بچه‌ها دلسوز و مهربان بود. همسرم همیشه عادت داشت به محض رسیدن به خانه تمام مشغله‌های کاری را  کنار می‌گذاشت و مشغول بچه‌ها می‌شد.

همسر شهید الله کرم همچنین گفت: کسی در خانه احساس کمبود محبت و معاش نمی‌کرد، برایمان جا افتاده بود که آقا جواد خانواده‌اش را دوست دارد، اما تکلیف را مهمتر از خانواده می‌دانست ما هم هرگز مانع رفتن وی به ماموریت نمی‌شدیم. درباره شهید الله کرم باید این نکته را هم اضافه کنم که من در تمام سال‌های زندگی با این شهید بزرگوار، هیچگاه رفتار تند از وی ندیدم، وی همیشه با خانواده خود مهربان بود و از هیچ تلاشی برای آنان دریغ نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه همسرش همیشه در جواب این‌که چرا اصرار بر رفتن به سوریه دارد؟ چنین توضیح داد: او در جواب همه می‌گفت اگر به سوریه نرویم باید در ایران با دشمن رو‌به‌رو شویم. آیا شما دوست دارید دشمن وارد تهران بشود و خانه و زندگی ما را ویران کند؟ پس بهتر این است که در سوریه با دشمن رو‌به‌رو شویم و او را عقب بزنیم. نکته دیگر این‌که، همسر شهیدم همیشه به پایبندی به ولایت تاکید داشت. این نکته را هم بارها در حرف‌هایش تاکید می‌کرد که اگر می‌خواهیم عاقبت‌به‌خیر شویم باید در راه ولایت باقی بمانیم.

همسر شهید جواد الله‌کرم  با بیان  اینکه شهید اعتقاد داشت که حتی اگر حرم حضرت زینب (س) هم در سوریه نبود باید می‌رفت و چیزی از اهمیت رفتن وی کم نمی‌شد چه برسد به این‌که بحث حرم هم پیش آمده بود، تصریح کرد: آقا جواد می‌گفت سوریه محور مقاومت ما است اگر از دست برود خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی است و از طرف دیگر غرور و غیرتم اجازه نمی‌دهد که زنان و کودکان مسلمان در این کشور بی دفاع و بی سرپناه بمانند.

در بخش دیگری از این مراسم هم مادر شهید به ایکنا گفت: آن روز از صبح آیه شریف «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» ورد زبانم بود و خاطرم هست روزه بودم.

وی افزود: نزدیک ظهر بود که دیدم یکی از دخترانم به خانه آمد، اما چهره‌اش آرام نبود چندبار پرسیدم چیزی شده که انقدر به‌هم ریخته‌ای؟ گفت نه  فقط آقا جواد مجروح  شده است، اما دیدم چشمان دخترم اشک داشت گفتم مادر می دانم آقا جواد شهید شده است به من بگو چون از صبح  انگار به من الهام شده است که امروز خبر شهادتش را می‌شنوم همین موقع بود که دیدم جمعی از فامیل و همسایه‌ها برای تسلی وارد منزل شدند.

مادر شهید الله کرم با تأکید بر این‌که  ما نمی‌توانیم در مقابل مشیعت و وعده خداوند بایستیم، ادامه داد: خداوند در قرآن فرموده وعده من حق است و عملی می‌شود اگر بپذیریم وعده مرگ و شهادت هر انسانی آنطور رقم می‌خورد که تقدیر خداوند است دیگر دلیلی ندارد برای رفتن فرزندمان به جبهه دفاع اهل بیت ممانعت کنیم.

وی درباره احترامی که شهید الله کرم به وی و پدرش می‌گذاشت، گفت: در تمام سال‌های که این شهید بزرگوار زنده بودند، هیچگاه ندیدم که کوچکترین بی‌احترامی از طرف این شهید به من و پدرش بشود. او همیشه با نهایت ادب با ما رفتار می‌کرد و همین رفتار را هم نسبت به خانواده خودش داشت.

مراسم «در کوی نیکنامان» پنجشنبه هر هفته در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند. مراسم تجلیل از شهید جواد الله‌کرم روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه برگزار و طی آن از خانواده شهید جاویدالاثر مدافع حرم جواد‌الله کرم با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

شهید مدافع حرم جواد الله کرم متولد دوم تیر ماه سال 1360 و اهل محله مهرآباد تهران بود. وی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که برای دفاع از حرم عمه سادات داوطلبانه به سوریه اعزام شد و در جریان حمله نیروهای تکفیری به خان‌طومان در زمان آتش ‌بس اردیبهشت سال 95 به شهادت رسید. پیکر وی در منطقه ماند و در زمره شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.
captcha