سومین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی آغاز بکار کرد
کد خبر: 3650107
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵

سومین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی آغاز بکار کرد

گروه اجتماعی: همایش بین المللی شمس و مولانا با حضور معاونان رئیس جمهور و جمعی از مقامات کشوری، استانی و شهرستانی در خوی آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، این همایش صبح امروز 15 مهرماه با حضور امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، خانم بروجردی معاون رئیس جمهور و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی، مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، فرماندار خوی و جمعی از مولوی شناسان و شمس پژوهان کشور در محل سالن اجتماعات فرمانداری خوی آغاز بکار کرد.

در این همایش، پیام دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به سومین همایش شمس و مولانا توسط دکتر امیری معاون رئیس جمهور قرائت شد.

برای این همایش که 15 و ۱۶ مهر ماه در خوی برگزار می شود، ۱۸۰ مقاله از پژوهشگران به دبیرخانه ارسال شده است که ۱۲ مقاله برتر در همایش ارائه می شود؛ مهم‌ترین محورهای آثار ارائه شده، مولوی در مقالات شمس، عرفان و اندیشه و ادب در مقالات شمس و شمس در آثار مولوی است.

این همایش با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی کشور، کمیسیون ملی یونسکو و تولیت بارگاه شمس تبریزی برگزار و مقالات ارائه شده آن در قالب کتابی به چاپ خواهد رسید.

رونمایی از دو جلد اثر مکتوب با موضوع شمس و مولانا و نشست های تخصصی شناخت شمس و مولانا از جمله برنامه های جنبی این همایش خواهد بود.
captcha