برپایی 30 نشست علمی قرآنی در سال تحصیلی جدید
کد خبر: 3650562
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
دبیر مجمع عالی تفسیر خبر داد:

برپایی 30 نشست علمی قرآنی در سال تحصیلی جدید

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بر دو موضوع فقه‌اللغة و نقش ادبیات در تفسیر تاکید زیادی خواهد شد گفت: 30 نشست علمی قرآنی در سال تحصیلی جدید برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین احمد احمدی قمی، دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه امروز 16 مهرماه در آئین بازگشایی نهمین دوره دروس مدرسه عالی تفسیر قرآن کریم که در این مجمع برگزار شد گفت: در سال جاری چند برنامه ویژه خواهیم داشت و با تاکید بیشتری دنبال خواهیم کرد.
وی افزود: مسئله نقش ادبیات در تفسیر قرآن به صورت ویژه در برنامه‌های آموزشی ما پیگیری خواهد شد.
احمدی تصریح کرد: کارگروه ویژه‌ای در زمینه فقه‌اللغة واژگان قرآن نیز تشکیل شده و بناست در سال جاری بیشتر به آن بپردازیم.
دبیر مجمع عالی تفسیر گفت: برپایی نشست‌های علمی هفتگی از  دیگر برنامه‌هایی است که هدفمندتر و با جدیت بیشتر برگزار خواهد و تاکنون 30 نشست برای سال جاری برنامه ریزی شده است.
وی افزود: برپایی نشست نقد و نظر و نظریه‌پردازی با حضور استادان صاحبنظر در زمینه تفسیر قرآن از دیگر برنامه‌های جدی ما در مجمع تفسیر است همچنین بر روی پژوهش و نوشتن طلاب تاکید بیشتری خواهد بود.
احمدی قمی با بیان اینکه سر بریده امام حسین(ع) بالای نیزه قرآن می خواند عنوان کرد: این نشان می‌دهد که تنها راه سعادتمندی پیمودن راهی است که قرآن و مفسران واقعی آن یعنی اهل بیت(ع) معرفی کرده‌اند.
دبیر مجمع عالی تفسیر بیان کرد: شکل‌گیری مجمع عالی تفسیر مرهون نفس قدسی آیت الله فاضل لنکرانی بوده و امروز مجمع به مرکزی بالنده در امور تفسیری تبدیل شده است.

captcha