افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات قرآنی
کد خبر: 3650637
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱

افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر خراسان‌جنوبی گفت: اعتبارات حوزه قرآن و عترت در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، علی اصغرکاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته 16 مهر در دیدار اصحاب فرهنگ و هنر استان با بیان اینکه استان مرزی خراسان‌جنوبی نیازمند توجه بیشتر است، گفت: ما هم در سیاست‌های خود در وزارتخانه در حوزه توزیع اعتبارات به این استان توجه کرده‌ایم.
وی، بازنگری تشکیلات استان‌ها، افزایش صددرصدی اعتبارات حوزه قرآنی و اختصاص بخشی از یارانه مطبوعات و کتاب به حوزه قرآن را از جمله فعالیت‌های انجام شده در حوزه قرآنی برشمرد و افزود: سال گذشته حدود 18 هزار و 700 نفر فعال بیمه شده در حوزه قرآن داشتیم، اما این تعداد اکنون به بیش از 32 هزار نفر رسیده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست وزارتخانه در خصوص برگزاری جشنواره‌ها این است که هر استانی به سمت برگزاری یک جشنواره دائمی برود، اظهار کرد: دو موضوع ملی را در خراسان‌جنوبی تعیین کنید و ما هم حمایت خواهیم کرد تا ملی و بعد بین‌المللی شود.
کاراندیش با بیان اینکه علی رغم مشکلات اعتباری توانسته‌ایم اعتبارات وزارتخانه را دو برابر و اعتبارات بخش هنری را نیز 2.5 برابر افزایش دهیم، گفت: آموزش از بحث‌های مهم وزارت ارشاد است.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مبلغی را برای انجمن خوشنویسان استان اختصاص خواهیم داد، گفت: در کشور کسی که خبرنگار باشد و بیمه نشده باشد، توجیهی برای فعالیتش وجود ندارد، چراکه اعتبار و ضوابط این مهم مشخص است و بودجه لازم پرداخت می شود.
کاراندیش گفت: در حوزه کتاب نیز اگر اثری فاخر و ارزشمند باشد حمایت خواهد شد و در هر نقطه از استان خراسان‌جنوبی که پلاتو ساخته شود تجهیز خواهد شد.
وی یادآور شد: مجتمع تالار بزرگ شهر بیرجند در حال حاضر 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکنون 4 میلیارد تومان در این خصوص هزینه شده و اتمام طرح نیز نیازمند 31 میلیارد تومان دیگر است.
captcha