ائمه‌ طاهرين(ع)‌ مظهر اسماء و صفات‌ حق‌ هستند
کد خبر: 3650792
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

ائمه‌ طاهرين(ع)‌ مظهر اسماء و صفات‌ حق‌ هستند

کانون خبرنگاران نبأ: یک کارشناس دینی گفت:‌ همه‌ ائمه طاهرين(ع)‌ مظهر اسماء و صفات‌ حق‌ هستند و امام حسين(ع) نيز همين‌‌گونه‌ است‌.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد امین‌نیا در سلسله جلسات اخلاقی با عنوان «با خادمان خورشید» در بخش صحافی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: آنچه‌ باعث‌ شده‌ به امام حسین(ع) بگويند «الوتر الموتور»، نحوه شهادت‌ و قيام‌ با بركت‌ حضرت‌ بود كه‌ در آن‌ مقطع‌ از  تاريخ‌، آن‌ چنان‌ آثاری از خود بر جای گذاشت‌ كه‌ اگر اين‌ شهادت‌ واقع‌ نمی‌شد، امروز اثری از اسلام‌ باقی نمانده‌ بود.
وی با بیان اینکه حضرت‌ سيد‌الشهدا(ع) با شهادت‌ خود، فرزندان‌ دلبند و اصحاب‌ با وفايش‌، اسلام‌ را بيمه‌ کرد، ادامه داد:‌ از ویژگی‌هایی که برای امام حسین(ع) در زیارت‌نامه‌ها بیان و تکرار شده «الوتر الموتور» به معنای یگانه‌دوران است.
این کارشناس دینی تصریح کرد:‌ برخی در تبیین و توضیح اینکه چرا امام حسین(ع) به لقب یگانه دوران مشهور است، گفته‌اند که حضرت در اهل بیت(ع) فردی نمونه و منحصر به فرد بوده است.
حجت‌الاسلام امین‌نیا اظهار کرد:‌ خداوند در آیه 39 سوره حج بیان کرده است «به كسانى كه جنگ بر آنان تحمیل شده، اجازه جهاد داده شده است، چراكه مورد ستم قرار گرفته‏‌اند و خدا بر یارى آن‌ها تواناست». از این رو امام حسین(ع) می‌توانست از امداد الهی استفاده کند.
وی ادامه داد:‌ امام صادق(ع) برای زیارت امام حسین‌(ع) به حسین بن ثویر که توانایی مالی برای زیارت نداشت فرمودند می‌توانی رو به سوی مزجع شریف امام حسین سه بار بگویی «صلی الله علیک یا ابا عبدالله ».
captcha