فرهنگ مهدویت در جامعه ترویج شود
کد خبر: 3650884
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

فرهنگ مهدویت در جامعه ترویج شود

گروه معارف: امام جمعه کرج با تاکید بر ضرورت توجه جدی‌تر به مقوله مهدویت در رسانه‌ها و جامعه، گفت: فرهنگ مهدویت باید در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 17مهر ماه در دیدار با مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) تعمیق باورهای دینی، را وظیفه اصلی این بنیاد دانست و اظهارکرد: جریان سازی شبکه‌ای در جامعه یکی از اولویت‌های این بنیاد است.
وی گفت: شبکه وکلای ائمه که باهدف حفظ شیعه در طول تاریخ تشیع فعالیت داشته است و در قالب نوّاب عام، تا به امروز هم ادامه دارد، می‌تواند الگویی برای این ساختار باشد.
امام جمعه کرج افزود: هرچند تعمیق باورهای مهدوی به‌ عنوان راهبرد اصلی این بنیاد معرفی می‌شود، اما توجه به قشری از جامعه که تاکنون با این مباحث برخوردی نداشته‌اند باید یکی از برنامه‌های جدی این بنیاد در برای توسعه و گسترش فرهنگ مهدویت قرار گیرد.
حسینی همدانی بیان کرد: در کنار همایش و کارهای تظاهراتی معمول که البته مفید و مؤثر هم هستند، باید کارگروهی از نخبگان، اساتید و فعالان فرهنگی و اجتماعی تشکیل شود تا مطالبه گری مباحث مهدوی در جامعه و راهکارهای گسترش آن را مورد بررسی قرار دهند.
امام جمعه کرج با تأکید بر لزوم عدم تحمیل قالب‌های دستگاهی به مساله مهدویت، افزود: حرکت و هیجانی که در ایامی چون محرم، اعتکاف یا زیارت اربعین شاهدیم به علت اصل و بنیان مردمی آن است و این مساله در خصوص مباحث مهدویت نیز صادق است.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: محدود کردن فعالیت‌های مرتبط با موضوع مهدویت به ایام خاصی چون نیمه شعبان یا نهم ربیع پسندیده نیست و این مبحث غنی، باید در تمام طول سال و ایامی چون محرم یا غدیر که همگی از مبانی و مقدمات مهدویت هستند، مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان لزوم تقویت ساختارها در حوزه‌ی فرهنگ مهدویت، ادامه داد: نظارت این بنیاد بر جلسات و برنامه‌های مهدیه‌هایی که امروز در سطوح مختلف فعالیت دارند، عامل مؤثری بر همگرایی برنامه‌های مهدوی و کاهش آسیب‌های این عرصه است.
این مسئول ابراز کرد: تشکیل هیات های اندیشه‌ورز در حوزه‌ مهدویت و طراحی چشم‌اندازهای خرد و کلان از دیگر مواردی است که می‌تواند در ردیف راهبردهای مؤثر این بنیاد باشد.
captcha