تعلیم و رعایت اخلاق کلید موفقیت کودکان است
کد خبر: 3651454
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
حجت‌الاسلام قریشی:

تعلیم و رعایت اخلاق کلید موفقیت کودکان است

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: لازمه موفقیت در آینده و سعادت اخروی کودکان تعلیم و تعلم و همچنین رعایت اخلاقیات است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، روز گذشته 17 مهر حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در دیدار با تعدادی از اعضا مراکز و کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: اگر از کودکی اخلاق را سرفصل زندگی خود قرار دهید می‌توانید مسیر درست زندگی فردی و اجتماعی را طی کنید.

  وی ادامه داد: عنایت خداوند و موفقیت، در گرو احترام به والدین است بوده و سفارشات دین مبین اسلام برای رسیدن به خیر دنیا و آخرت احترام به پدر و مادر است.

حجت‌الاسلام قریشی  در استان افزود: کودکان و نوجوانان پرچمداران آینده استان هستید و برای داشتن دنیایی بهتر، به ضرورت مطالعه بیشتر توجه داشته باشید.

وی با تاکید بر لزوم تربیت درست کودکان توسط مربیان صالح بیان کرد: برای تربیت دینی و اصولی نسل جدید ایران اسلامی و با در نظر گرفتن معیارهای سبک زندگی ایرانی اسلامی باید گام برداشته شود و حرکت در این سمت و سو به معنای واقعی کلمه یک رسالت خطیر به شمار می‌رود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: اما در بین مشاغل و صنف‌های مختلف مربی بودن  و با اعتقادت، باورها و روح و روان آحاد جامعه به ویژه نسل نوجوان سرو کار داشتن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که به هیچ عنوان نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

وی عنوان کرد:  موضوع کودک و نوجوان و پرورش آن‌ها در تاریخ اسلام و از صدر اسلام تاکنون حائز اهمیت بوده و  مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و احادیث و روایات، ترویج فرهنگ‌ قرآنی و ترغیب نسل جدید به آموزش و یادگیری مفاهیم قرآنی را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به هفته ملی کودک، اظهار کرد: ایام گرامیداشت روز کودک فرصت مغتنمی برای برقراری ارتباط و تعامل بین نهادهایی است که در زمینه آموزش، پرورش و تربیت نسل جدید در حال گام برداشتن هستند.

captcha