جامع‎ترين دانشنامه موضوعی قرآن در اپلیکیشن«قرآن آوای نور»/ دسترسی آسان به قرائت 18 قاری مطرح دنیا
کد خبر: 3651577
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

جامع‎ترين دانشنامه موضوعی قرآن در اپلیکیشن«قرآن آوای نور»/ دسترسی آسان به قرائت 18 قاری مطرح دنیا

گروه فناوری اطلاعات: اپلیکیشن «قرآن آوای نور» در عین سادگی و زیبائی دارای امکانات پیشرفته‌ای همچون دانشنامه جامع موضوعی قرآن، ترجمه و تفسیر نور حجت الاسلام قرائتی، تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی، جستجوی پیشرفته در كل قرآن و امکان لحظه‌ای دانلود سوره‌ها با قرائت 18 قاری مطرح دنیا را دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امروزه اپلیکیشن‌های موبایل به عنوان یک منبع بسیار خوب و همراه، در زمینه ترویج و فراگیری قرآن و آموزه‌های دینی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. با پیشرفت‎های این عرصه روزانه نرم‌افزارها و اپلیکیشن‎های بسیاری در این حوزه تولید می‌شود که بعضا از کیفیت‌های متفاوتی برخوردار است.

اما آنچه که در تولید این اپلیکیشن‎ها مهم است کاربردی بودن، محتوای مناسب، کاربری آسان و بعضا رایگان است که می‎تواند افراد را در استفاده از این اپلیکیشن‎‌ها مشتاق‌تر کند. در ادامه نمونه‌ای از این اپلیکیشن‌ها به نام «قرآن آوای نور» را معرفی می‎کنیم. با ما در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی همراه باشید.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/SMR.Quran.Noor9.jpg

قرآن آوای نور برنامه‎ای است که درعین سادگی و زیبائی دارای امکانات پیشرفته و مختلفی همچون دانشنامه جامع موضوعی قرآن، ترجمه و تفسیر نور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای قرائتی، تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی، جستجوی پیشرفته در كل قرآن و موارد جالب و کاربردی دیگری است.

از لحاظ رابط کاربری در محیط برنامه فوق نقاط قوتی همچون رنگ‌بندی زنده و هماهنگ، آیکون‌های یکدست و گویا و متحرک، فونت مناسب با قابلیت تغییر و چیدمان مرتب اجزای صفحه به چشم می‎خورد که در کل قالب گرافیکی یکپارچه و جذابی را در آن به وجود آورده است.

 در این اپلیکیشن اندرویدی کاربران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند و دسترسی به امکانات و بخش‌های آن نیز به راحتی صورت می‎گیرد، همچنین کاربر می‎تواند فونت این برنامه را انتخاب و آن را به شکل دلخواه خود تغییر دهد. باید گفت که نقص خاصی در ظاهر «قرآن آوای نور» وجود ندارد و می‎توان آن را یک نمونه تقریبا حرفه‌ای محسوب کرد.

قرآن آوای نور امکان ویژگی دانلود كامل سوره با دانلود لحظه‌ای قرائت 18 قاری مطرح دنیا را دارد. در این قرآن سعی شده است تا کاربر با حداکثر 2 کلیک به سوره مورد نظر خود دسترسی پیدا کند و محیط نرم‌افزار جذاب و ساده باشد. همچنین کاربر به راحتی می‎تواند از داخل هر سوره به حزب‌ها، جزءها و صفحات مختلف قرآن دسترسی پیدا کند.

از این رو یکی از ویژگی‎های این اپلیکیشن، جابجایی سریع بین بخش‌های مختلف آن و استفاده راحت از امکانات موجود است. رابط کاربری «قرآن آوای نور» با رعایت استانداردهای لازم پیاده‌سازی شده و در ایجاد آن از تکنیک‌های اصولی استفاده شده است، به طوری که همه اقشار و کاربران بسیاری می‌توانند بدون مشکل با آن کار کنند.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/SMR.Quran.Noor7.jpg

در بخش کاربردی «قرآن آوای نور» با توجه به توضیحات ابتدای مطلب، محتوای این برنامه اندرویدی کاملا مشخص است. در این برنامه بخش‌های متعددی وجود دارند که مطالب درون آنها به صورت متنی، تصویری و صوتی هستند. در ادامه توضیح مختصری درباره هر یک از این قسمت‎ها داده‌ایم و امکانات موجود را نام برده‌ایم تا بطور کامل با نحوه عملکرد این اپلیکیشن آشنا شوید.

در صفحه اصلی برنامه فوق می‌توانید به فهرست سوره‌ها، آخرین مشاهده، دانشنامه موضوعی، نشان شده‎ها، تنظیمات و جستجو دسترسی داشته باشید و با لمس هر کدام فهرست کامل آنها را مشاهده کنید. در بخش فهرست سوره‎ها تمامی سوره‎های قرآن با شکلی زیبا و قالبی اسلامی در اختیار کاربر قرار می‎گیرد که کاربر با لمس هر کدام از سوره‎ها وارد سوره مربوطه می‎شود. بعد از ورود به سوره مورد نظر نیز امکانات مناسبی در اختیار کاربر وجود دارد.

کاربر با ورود به سوره دسترسی‎های فراوانی از جمله انتخاب حزب، جستجو در صفحات و رفتن به صفحه مورد نظر، انتخاب جز مورد نظر و انتخاب ترجمه‎های آیات را دارد. در هر صورت امکانات خوبی در این برنامه برای کاربر قرار دارد که البته بخش دانلود آن نیز یکی از ویژگی‎های خوب آن است. کاربران به صورت آسان و دلخواه می‎توانند آیه‎ مورد نظر و یا سوره‎های دلخواه را دانلود کرده و مورد استفاده قرار گیرند.

علاوه بر بخش قرآن، برنامه اندرویدی آوای نور دارای جامع‎ترين دانشنامه موضوعی قرآن با بیش از 22.000 عنوان و 88.000 رکود، قابلیت جستجوی پیشرفته در دانشنامه موضوعی، امکان پخش قرائت 18 قاری مطرح دنیا، تفسیر نمونه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ترجمه و تفسیر فارسی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی است.

https://s.cafebazaar.ir/1/upload/screenshot/SMR.Quran.Noor4.jpg

برخی دیگر از قابلیت‏‎های این برنامه اشتراک‎گذاری و ارسال متن قرآن با قابلیت انتخاب ارسال همراه ترجمه بر اساس صفحه، حزب، جزء، امکان چاپ متن در بخش تفسیر بوسیله پرینتر، ویژگی حرکت خودکار، امکان دانلود لحظه‎ای صوت هر آیه و ذخیره بر روی دستگاه برای استفاده در دفعات بعدی، تغییر رنگ متن آیه ای که صوت آن در حال پخش و به صورت چشمک زن، تنظیم زنده اندازه قلم متن و ترجمه قرآن، درج نشانه‎گذاری روی آیات، جستجوی دقیق و مشابه عبارت در متن قرآن و  ذخیره آخرین موقعیت تنها با یک کلیک اشاره کرد.

اپلیکیشن فوق از لحاظ میزان محتوا و کیفیت مطالب در حد مطلوبی قرار دارد و می‌تواند مخاطبان خود را راضی کند. امکانات موجود نیز به اندازه کافی هستند و باید گفت که به غیر از موارد جزئی، برنامه قرآنی آوای نور، دارای کمبود خاصی نیست. وجود قابلیت‎هایی همچون مدیریت دانلودها و یا امکان به‌روزرسانی، باعث افزایش کارایی این برنامه شده است. البته نبود ترجمه گویا فارسی نیز می‎توانست امکانات این برنامه را کامل‎تر کند که نبود آن نیز اختلالی در آن ایجاد نمی‎کند.

این اپلیکیشن اندرویدی کاملا رایگان است و برای استفاده از آن لازم به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‎ای نخواهد بود. این موضوع بدون تردید باعث استقبال و رضایتمندی مخاطبان از برنامه قرآنی آوای نور خواهد شد و به همین دلیل، می‎تون این قابلیت را به عنوان یکی از امتیازات ویژه آن محسوب کرد.

شما می‎توانید این برنامه را از طریق این لینک و یا اسکن بارکد زیر دریافت کنید.

قرآن آوای نور
captcha