انتخاب هفته اول دی‌ماه به‌عنوان هفته قرآن و عترت فارس/ 25 جشنواره فرهنگی ـ هنری اجرا می‌شو‌د
کد خبر: 3651825
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
احمدی به ایكنا خبر داد:

انتخاب هفته اول دی‌ماه به‌عنوان هفته قرآن و عترت فارس/ 25 جشنواره فرهنگی ـ هنری اجرا می‌شو‌د

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس با اشاره به برگزاری دومین هفته قرآن و عترت این استان گفت: تاكنون هفته اول دی‌ماه به‌عنوان هفته قرآن و عترت فارس انتخاب شده است.

مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه تاكنون هفته اول دی‌ماه به‌عنوان هفته قرآن و عترت این استان انتخاب شده است، از برگزاری 25 جشنواره فرهنگی، هنری، علمی و غیره در این هفته خبر داد.

برنامه‌های هفته قرآن و عترت تولیدمحور هستند

وی با بیان اینكه برنامه‌های این هفته تولیدمحور خواهند بود، افزود:‌ تلاش داریم تا از فرصت به دست آمده در هفته قرآن و عترت برای تولید آثار فاخر هنری و فرهنگی در استان فارس نهایت بهره را ببریم.

احمدی اظهار كرد: در این هفته جشنواره‌های مختلفی نظیر جشنواره هنرهای نمایشی در دو رشته تئاتر خیابانی و تعزیه، جشنواره صنایع دستی در دو بخش تذهیب و صنایع دستی، جشنواره شعر و داستان‌نویسی، جشنواره فیلمنامه و فیلم‌كوتاه، پایان‌نامه و مقاله‌نویسی با موضوع علمی كه در دو سال اخیر با موضوع قرآن و عترت كار شده‌اند، برگزار خواهند شد.

برگزاری مسابقات قرآن

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس همچنین برگزاری جشنواره آوا و نغمه‌های دینی در دو رشته تواشیح و سرود را از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان اعلام كرد و گفت: در این مسابقات قرآن در رشته‌های قرائت و حفظ برگزار خواهد شد كه رشته قرائت ویژه آقایان بوده و حفظ یك تا 5 جزء ویژه بانوان و آقایان زیر 15 ساله و حفظ 5 تا 15 جزء ویژه بانوان و آقایان بالای 15 سال و همچنین رشته حفظ كل ویژه بانوان خواهد بود.

یادواره شهدای شاخص قرآنی فارس برگزار می‌شود

وی با بیان اینكه در این هفته علاوه بر جشنواره‌های مذكور یكسری برنامه‌های جانبی نیز برگزار خواهند شد، گفت: نشست‌های علمی با موضوع قرآن و عترت، یادواره شهدای شاخص قرآنی، كارگاه آموزشی سبك زندگی با موضوع قرآن و عترت، محفل انس با قرآن،‌ نشست‌های تفسیر و تدبر در قرآن از جمله برنامه‌های جانبی هفته قرآن و عترت فارس خواهند بود.

احمدی در پایان با بیان اینكه برنامه‌های هفته قرآن و عترت با همكاری سازمان‌های مختلف برگزار خواهند شد، گفت: امسال علاوه بر شیراز، هفته قرآن و عترت در شهرستان‌های مختلف استان نیز برگزار خواهند شد.

captcha