اندیشه‌های حافظ فراتر از یك ملت است
کد خبر: 3652013
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۷
مونسان:

اندیشه‌های حافظ فراتر از یك ملت است

گروه فرهنگی: رئیس سازمان میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینكه بی‌شک چنین شخصیتی متعلق به ایرانیان نیست، حافظ را مربوط همه جهان است، بر این نكته تأكید كرد كه ‌اندیشه‌های او فراتر از یک ملت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شامگاه چهارشنبه، 19 مهر در بیست و یکمین یادروز حافظ در شیراز گفت: 20 مهر روز بزرگداشت شاعر، عارف فیلسوف اندیشه‌اش زمین و زمان را در نوردیده، شاعر ایرانی با شهرتی جهانی که شرق و غرب را با نفوذ کلامش شیفته کرده است.

وی با تصریح اینکه بی‌شک چنین شخصیتی متعلق به ایرانیان نیست، حافظ را مربوط همه جهان است، گفت: تنها ایرانیان نیستند که شیفته کلام او هستند، ‌اندیشه‌های او فراتر از یک ملت است به همین دلیل آوازه‌اش جهانی شده و هر کس در جهان به دنبال آمدن به ایران است به دنبال بازدید و زیارت آرامگاه است.

مونسان همچنین گفت: حافظ در کلام و اندیشه‌هایش همواره دغدغه همه بشریت را مطرح کرده و به موضوعاتی می‌پردازد که همه جهان به آن توجه دارند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وصف مقام معظم رهبری در خصوص حافظ، توصیفات معظم‌له را بهترین توصیف از این شاعر جهانی دانست و گفت: حافظ دغدغه‌ همه جوامع در اقصی نقاط جهان را بیان کرده از این رو است که حافقظ را در تمام دنیا می‌شناسند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع:دستی و گردشگری در پایان گفت: در عظمت حافظ همین بس که گوته خود را مبهوت حافظ می‌داند و با افتخار لقب مریدی حافظ را برخود نهاده است.

captcha