تربیت در محیط خانه و مدرسه باید همراه و هماهنگ با هم باشد
کد خبر: 3652222
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

تربیت در محیط خانه و مدرسه باید همراه و هماهنگ با هم باشد

کانون خبرنگاران نبأ: امام‌جمعه شهرستان هشتگرد با اشاره به 24 مهر ماه روز پیوند اولیاء و مربیان، گفت: تربیت در محیط خانه و مدرسه باید همراه و هماهنگ با هم باشد، والا فرزندان ما، گرفتار رفتار دوشخصیتی می‌شوند که مناسب نیست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطقی، امام‌جمعه شهرستان هشتگرد در خطبه دوم نماز پس از حمد و ثنای خداوند و دعوت مؤمنین و مؤمنات به رعایت تقوای الهی عنوان کرد: زیستن و طرز تفکر و برداشت ما در این دنیا، در عملکرد ما تاثیر دارد.
 وی به حدیثی از حضرت امیرالمومنین علی(ع) که می‌فرماید: «الدُّنْیَا دَارُ مَمَرٍّ لَادَارُ مَقَرٍّ، وَالنَّاسُ فِیهَا رَجُلَانِ: رَجُلٌ بَاعَ فِیهَا نَفْسَهُ فَأَوْبَقَهَا دنیامحل گذر است و محل استقرار دائمی نیست.» اشاره کرد و افزود: در این رابطه دو گروه وجود دارند: کسی که در دنیا خود را به قیمت ناچیز فروخت و تباه کرد ( وَرَجُلٌ ابْتَاعَ نَفْسَهُ فَأَعْتَقَهَا ) و دیگری کسی که جان خود را خرید و آن را آزاد کرد مثل شهدا و برخی انسان‌های مومن که پاک و سالم زندگی می‌کنند.
وی همچنین به شهادت امام سجاد(ع) پرداخت و گفت: کاروان کربلا با تدابیر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) کاخ تزویر و استبداد یزید و یزیدیان را ویران کرد. اگر امام سجاد(ع) و عمه ایشان عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) نبودند، آن اثربخشی که باید از کربلا گرفته می شد از دست می رفت. حسین(ع) و یارانش فداکاری کردند و هرچه داشتند دادند. آنان با خطبه های آتشین خود، حقانیت و مظلومیت حسین(ع) و یارانش را روشن کردند. کاری که امروز باید خانواده های عزیز شهدا بکنند، از معروف حمایت کنند و در مقابل منکرات قاطعانه بایستند.
حجت الاسلام و المسلمین ناطقی در بخش دیگری از بیانات خود به روز اولیاء و مربیان پرداخت و گفت: 24 مهر ماه روز پیوند اولیاء و مربیان است. تربیت در محیط خانه و مدرسه باید همراه و هماهنگ با هم باشد، والا فرزندان ما، گرفتار رفتار دوشخصیتی می‌شوند که مناسب نیست.
وی ضمن اشاره به شگردهای دشمن برای ضربه زدن به شخصیت‌های نظام گفت: از شگردهای دشمن ضربه وارد نمودن به شخصیت های موثر نظام است. گاهی با ترور فیزیکی و گاهی هم با ترور شخصیتی و با تهمت و افترا زدن.
خطیب جمعه هشتگرد در ادامه افزود: آمریکا در جریان داعش، به شدت تحقیر شد و شکست خورد. لذا عقده حقارتش را می خواهد جبران کند. آمریکا از  دست ایران اسلامی و اقتدار ملت و دولت و قدرت رزمی سپاه عصبانی است که باید گفت: عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. گاهی تجزیه کرد و عرب را طراحی می کند و گاهی خروج از برجام را مطرح می کند. 

محمدعلی نادعلی

captcha