اقتدار دفاعی ایران قابل مذاکره نیست
کد خبر: 3652230
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳

اقتدار دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

گروه سیاسی: امام جمعه نظرآباد گفت: به احدی اجازه نمی‌دهیم در خصوص اقتدار دفاعی ما مذاکره کند و مذاکره مجدد در خصوص برجام نیز منتفی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام جعفر محسن زاده، امام جمعه نظرآباد، 21مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان نظرآباد، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در پایان دهه چهارم انقلاب و در آستانه چهل‌سالگی در معرض دو نوع تهاجم نرم و سخت قرار دارد، گفت: در برابر دشمنی که موریانه صفت می‌خواهد نظام اسلامی را از ریشه برکند باید با بصیرت و هوشیاری ایستادگی کرد.
وی بابیان اینکه امروزه برخی در فضای مجازی اتهامات و شایعات را علیه مسئولان دلسوز و خدوم نظام مطرح می‌کنند، گفت: به مسئولان قوه قضاییه اتهام می‌زنند زیرا آن‌ها جرمشان داشتن روحیه ایستادگی و برخورد انقلابی با جریان‌های ضدانقلاب و فساد برانگیز و فتنه‌گر است.
به گفته امام‌جمعه نظرآباد باید با هوشیاری و بصیرت مراقب نفوذ موریانه‌ها در پیکره اقتصاد و سیاست و مدیریت کشور باشیم.
محسن زاده در بخش دیگری با اشاره به ناکامی آمریکا در منطقه، گفت: شیطان بزرگ پس‌ازآنکه دید داعش نفس‌های آخر خود را می‌کشد به دنبال طراحی نقشه‌های دیگری افتاد.
این مسئول با تأکید بر اینکه آمریکا مسئولان اقلیم کردستان را برای همه‌پرسی استقلال و یا همان بحث تجزیه تشویق کرد، گفت: از سوی نیز به جمهوری اسلامی ایران اتهام عدم رعایت برجام را زد که مذاکرات دیگری راه بیاندازد.
امام‌جمعه نظرآباد با تأکید بر اینکه همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی حرفه‌ای بوده است، گفت: تنها مرجع قانونی که می‌تواند در خصوص نحوه اجرای تعهدات هسته‌ای اعلام  نظر کند آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است، پس از اجرای برجام آژانس اعلام کرده است که ایران به تعهدات برجام پایبند بوده است.
محسن زاده در بخش دیگری با تأکید بر اینکه اقتدار و توانمندی‌های دفاعی ما غیرقابل‌مذاکره است، گفت: به احدی اجازه نمی‌دهیم در خصوص اقتدار دفاعی ما مذاکره کند و مذاکره مجدد در خصوص برجام نیز منتفی است.
وی بابیان اینکه برجام یک توافق بین‌المللی است، گفت: اگرچه تجربه ما در برجام تجربه تلخی است اما پیام آشکاری دارد و آن‌هم این است که مسیر مذاکره برای حل‌وفصل بحران‌های سیاسی و امنیتی با آمریکا یک مسیر بی‌فایده است.
امام‌جمعه نظرآباد با اشاره به وجود هیئت نظارت بر برجام، گفت: در این هیئت هرگونه شرایط جدید و نقض عهد احتمالی از سوی سایر  طرف‌های مذاکره پیش‌بینی می‌شود و طبیعی است که راهکارهای لازم هم اتخاذ خواهد شد.
این مسئول در بخش دیگری با تأکید بر اینکه باید از مقاومت و مجاهدت مجموعه نهادهای نظامی و انتظامی ازجمله سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و دیگر نهادها قدردانی کنیم، گفت: علی‌رغم توطئه‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت کشور، از سوی نیروهای مسلح اقدامات ارزنده‌ای انجام‌شده است.

captcha