فعالیت سالانه ۱۱ هزار قرآن‎آموز در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3652255
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱

فعالیت سالانه ۱۱ هزار قرآن‎آموز در سیستان و بلوچستان

کانون خبرنگاران نبأ: مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به‌طور متوسط، سالانه بالغ بر ۱۱ هزار قرآن‌آموز جذب دوره‌های آموزش علوم قرآنی تبلیغات اسلامی می‌شوند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا نبأ؛ مهدی علی‌محمدی، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: بطور متوسط،سالانه بالغ بر ۱۱ هزار قرآن‌آموز جذب دوره‌های آموزش علوم قرآنی تبلیغات اسلامی می‌شوند. به‌عنوان مثال دردوره‌های آموزش صحیح خوانی قرآن کریم،سال گذشته ۹ هزار نفر و در رشته حفظ قرآن کریم نیز بیش از ۱۸۰۰ قرآن‌آموز شرکت کردند.

وی به برگزاری کرسی تلاوت قرآن در ۶ شهرستان و ۱۵ محفل انس با قرآن در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره ‏های قرآنی کودک و نوجوان و خانواده از دیگر برنامه‏ های قرآنی این مرکز است.

علی‌محمدی با بیان اینکه در سال گذشته قرآن کریم و نرم افزار قرآنی به مؤسسات و خانه‎های قرآن استان اهدا شده است، افزود: حمایت از هیئات مذهبی و برگزاری حلقه‏ های تفسیرعمومی قرآن کریم و جلسات تفسیر طرح بینات از دیگر برنامه‎های قرآنی است که سالانه برگزار می‎شود.

مسئول دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی استان بااشاره به برگزاری دوره‎های تربیت معلم و آموزشیار روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و ارائه آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان دولت اظهار کرد: همچنین سالانه مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت، طرح با قرآن در رمضان و طرح با قرآن در زلال اعتکاف،همایش حافظان وحی، همایش قرآن کتاب انقلاب و برنامه‌های قرآنی ستاد دهه فجر در سطح استان برگزار می‏‌شود.
captcha