تقوا؛ ایستادگی در مقابل عصیان
کد خبر: 3652318
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳

تقوا؛ ایستادگی در مقابل عصیان

کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه رودسر در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، گفت: گناه یعنی عصیان؛ و تقوا به معنی ایستادگی در مقابل عصیان است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین تقی روحانی، 21 مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان رودسر با دعوت همگان به تقوای الهی و پرهیز از محرمات به آیه شریفه قرآن با موضوعیت تقوا اشاره کرد و گفت: گناه یعنی عصیان؛ و تقوا به معنی ایستادگی در مقابل عصیان است.
وی در ادامه نهضت سیدالشهدا امام حسین(ع) را به دو بخش تقسیم کرد و افزود: بخش اول نهضت امام حسین(ع)، حرکت ایشان از مکه به سوی کربلا است و مرحله دوم نهضت پیام ایشان در واقعه عاشورا است که علمدار و پرچمدار این مرحله حضرت زینب کبری(س) است.
امام جمعه رودسر با اشاره به راه‌اندازی موکب اربعین سیدالشهدا(ع) در مرز مهران، گفت: این موکب برای پذیرایی از عزاداران حسینی نیازمند کمک‌های مردم شریف رودسر است.
حجت‌الاسلام روحانی با گرامیداشت ۲۴ مهرماه، سالروز تأسیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: این یادگار امام خمینی(ره) است و ایشان آن را آبروی اسلام می‌دانستند.
وی به خبری که این روزها در رسانه‌های جهان منتشر شده است اشاره کرد و افزود: آمریکا می‌خواهد سپاه پاسداران را جزء لیست تروریست‌ها قرار دهد؛ سخنان ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری‌اش همواره پوچ و بیهوده بوده و شعارش این است که تمام مردم جهان را به آتش بکشیم و خود بر دیگران سلطنت کنیم.
امام جمعه رودسر اظهار کرد: سپاه پاسداران یعنی تمام ملت ایران، و اگر امروز آمریکا ترسیده است از فرزندان روح‌الله می‌ترسد و ما می‌گوییم بترس و از این ترس بمیر.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند آمریکا بت بزرگی است، بیان کرد: ملت ایران در برابر آمریکا می‌ا‌یستد و در مقابل ظالم سر خم نمی‌آورد.
الیاس عبداله‌پور
captcha