اخذ موافقت راه‌اندازی رشته تخصصی «کلام» در حوزه علمیه ایلام
کد خبر: 3652465
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
حجت‌الاسلام مرادبیگی خبر داد:

اخذ موافقت راه‌اندازی رشته تخصصی «کلام» در حوزه علمیه ایلام

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با بیان اینکه سعی بر این است که حوزه‌ها کیفی باشند، گفت: موافقت رشته تخصصی «کلام» برای حوزه علمیه ایلام از مدیریت حوزه‌های علمیه کشور اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام امروز در جلسه شورای حوزه‌های علمیه استان ایلام اظهار کرد: حوزه‌های علمیه در روند خاصی از حرکت و پیشرفت قرار دارند که در حال حاضر در حوزه‌های علمیه سطح استان 500 طلبه مشغول فراگیری علوم و معارف دینی هستند.
وی با بیان اینکه سعی بر این است که حوزه‌ها کیفی باشند، افزود: بر اساس اعلام مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، حوزه‌ها در حال سطح‌بندی هستند که در همین راستا لازم بود که در حوزه‌های علمیه استان ایلام یک رشته تخصصی ایجاد شود که موافقت آن نیز گرفته شد.
مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام با اشاره به اینکه موافقت رشته تخصصی «کلام» برای حوزه علمیه ایلام از مدیریت حوزه‌های علمیه کشور اخذ شد، تصریح کرد: راه‌اندازی درس خارج فقه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان با حضور 25 نفر از طلاب این استان از دیگر برنامه‌های انجام شده است.
مرادبیگی جلسات درس خارج را آبرویی برای حوزه‌های استان دانست و گفت: حوزه علمیه شهرستان‌های ایلام، ایوان، مهران و دهلران در پایه 6 طلبه دارند و سطح یک آنها تکمیل است.
captcha