«مهرواره تئاتر ماه» توانایی تولید آثار نمایشی را دارد
کد خبر: 3652534
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
سلیمانیان:

«مهرواره تئاتر ماه» توانایی تولید آثار نمایشی را دارد

گروه هنر: «مهرواره تئاتر ماه» حوزه هنری که اختصاص به مرور آثار دینی و ارزشی برگزیده رویدادهای نمایشی دارد می‌تواند به عرصه تولید نیز ورود پیدا کرده و تنها به آثار تولید شده و اجرای مجدد آنها بسنده نکند.

مسلم سلیمانیان، کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: رویکرد مؤثر و سازنده‌ای از سوی دفتر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با طراحی و برگزاری «مهرواره تئاتر ماه» در جهت حمایت از گروه‌های نمایشی شهرستان‌ها شکل گرفت که جای تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان آن دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته و در جریان دومین دوره از این مهرواره با نمایش «کاست محزون» حضور داشتم که تجربه خوبی در عرصه تئاتر ارزشی بود و توانستیم حضور موفقی در آن داشته باشیم هرچند که استقبال چندان چشمگیری از آثار به نمایش درآمده در آن از سوی مخاطبان صورت نگرفت.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: شاید یکی از دلایل این عدم استقبال از مهرواره در دوره دوم این باشد که محدوده زمانی که برای آن در نظر گرفته شد کم بوده است و در یک بازه زمانی دوماهه به جهت فشردگی در جدول اجراها، به هر نمایش تعدادی انگشت‌شمار اجرا اختصاص داده می‌شد و لذا تا اطلاع‌رسانی به موقع در مورد آنها صورت گیرد شاهد بودیم که نوبت اجرا به نمایش دیگری می‌رسید.

سلیمانیان افزود: گویا این مسئله در دوره سوم این مهرواره مرتفع شده است و برنامه‌ریزی برای این رویداد نمایشی در زمان بلند یک‌ساله منظور شده و لذا آثار نمایشی هم فرصت مناسبی برای آماده‌سازی دارند و هم در فرصت بیشتری می‌توانند اجرای مؤثری در صحنه داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش ایکنا که آیا مهرواره می‌تواند به تولید اثر برای اجرای صحنه بیندیشد و تنها به فکر مرور آثار تولید شده نباشد گفت: صد البته که این اتفاق قادر است در این مهرواره به وقوع بپیوندد که البته شرط آن اجتناب از شتابزدگی است و مسئولان با رجوع به گروه‌های شایسته نمایشی شهرستانی از آنها در مورد تولید این آثار نمایشی نوعاً با مضامین دینی و ارزشی درخواست داشته باشند و ستاد برگزاری مهرواره تنها در تدارک برگزاری شایسته این رویداد نمایشی با جذب مخاطبان حداکثری باشد.

سلیمانیان در پایان در مورد داستان نمایش «کاست محزون» نیز گفت: این نمایش داستان آزاده‌ دوران دفاع مقدس است که پس از سال‌ها به خانه برگشته ولی با کمال تعجب شاهد آن است که کسی از او استقبال نمی‌کند و....  در اصل این نمایش اشاره به ویرانی‌های پس از جنگ دارد.

سومین «مهرواره تئاتر ماه» از هفته گذشته با اجرای دو نمایش «سرخ اُو» از مازندران و «شیدایی» از فارس کار خود را در حوزه هنری آغاز کرده است. ‏
captcha