اشتغال و حضور آسان در محافل، اهداف بهزیستی برای معلولان است
کد خبر: 3653093
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
بند‌پی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

اشتغال و حضور آسان در محافل، اهداف بهزیستی برای معلولان است

گروه سلامت: رئیس سازمان بهزیستی در مراسم روز جهانی عصای سفید با اشاره به اقدامات این سازمان در کمک به معلولان، اشتغال و آسان‌سازی عبور و مرور را دو هدف اصلی سازمان بهزیستی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، انوشیروان محسنی‌بندپی، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی در مراسم روز جهانی عصای سفید با بیان اینکه 35 درصد از عوامل نابینایی در کشور ناشی از اختلالات ژنتیکی است، اظهار کرد: این موضوع نیاز به غربالگری و اجرای طرح‌های برای پیشگیری از آن دارد. موضوع دیگر تنبلی چشم است که غربالگری آن آغاز شد و 80 درصد از کودکان سه تا هشت ساله را در سال گذشته تحت پوشش این طرح بردیم امیدواریم تا پایان سال 96 این میزان را به 90 درصد برسانیم.

وی موضوع اشتغال معلولان و نابینایان را یکی از اهداف سازمان بهزیستی ذکر کرد و گفت: در این راستا ما امیدواریم که دولت و مجلس محترم قانون سه درصد را که براساس آن هر نهادی که استخدام نیرو دارد سه درصد از سهمیه خود را به معلولان اختصاص دهد و کمیسیون‌های مربوطه مراحل آن را طی کنند.

وی با بیان اینکه 40 درصد از جمعیت کل معلولان تحت پوشش بهزیستی را دانشجویان تشکیل می‌دهند عنوان کرد: کار آفرینی و اشتغال یکی از اولویت‌های اصلی ما برای این افراد است که براساس آن ما به کارآفرما اعلام کردم پرداخت حق بیمه کارآفرینی و مشوق‌های دیگر از سوی ما صورت می‌گیرد. همچنین 900 میلیارد تومان وام اشتغال زایی در اختیار افراد تحت پوشش قرار می‌گیرد. همچنین وام‌های کم بهره‌ای نیز در اختیار بنگاه‌های اقتصادی قرار می‌گیرد که اقدام به استخدام و تولید اشتغال برای این افراد بکند.

بند‌پی یاد آور شد: یکی دیگر از اهداف سازمان بهزیستی مناسب سازی معابر و خیابان برای رفت و آمد آسان معلولان و نابینایان است که در این راستا با دولت محترم و شهرداری‌ها مکاتبات و رایزنی‌های انجام شده است.

captcha