سیره امام سجاد(ع) بهترین رهبر معنوی دوران خود را ارائه کرد
کد خبر: 3653208
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵

سیره امام سجاد(ع) بهترین رهبر معنوی دوران خود را ارائه کرد

گروه معارف: رئیس تبلیغات اسلامی بیجار در شرایط وا نفسا امام سجاد(ع) بهترین رهبری معنوی را ارائه و زیباترین نتایج را ترسیم کرد، گفت: اولین عامل مؤثر در این رهبری معنوی و تأثیرگذار قداست باطنی و روح پاک خود امام سجاد(ع) است

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: امام سجاد(ع) دارای ویژگی‌های شخصیتی خاصی بودند و ضروری است که به تبیین و تشریح ابعاد مختلف شخصیت ایشان پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین خصوصیات امام سجاد (ع) بعد عبادی و تعبدی ایشان است، افزود: امام سجاد (ع) با هوشیاری و درایت و آگاهی از شرایط و مقتضیات زمان، در راستای نشر معارف اسلامی و روشنگری اذهان عمومی فعالیت کرد.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا بیان کرد: یکی از ویژگی‌های ارزشمند امام سجاد (ع) منتقل کردن فرهنگ حسینی عاشورا و رسوا ساختن بنی‌امیه به دلیل ظلم‌ها و ستم‌هایی بود که به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کردند و آنها را مظلومانه در کربلا به شهادت رساندند.

رئیس تبلیغات اسلامی بیجار عنوان کرد: لازم است که سیره و زندگی این امام بزرگوار بین افراد و بالاخص قشر جوان بیش از پیش ترویج پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط وا نفسا امام سجاد(ع) بهترین رهبری معنوی را ارائه و زیباترین نتایج را ترسیم کرد، یادآور شد: اولین عامل مؤثر در این رهبری معنوی و تأثیرگذار قداست باطنی و روح پاک خود امام سجاد (ع) است چراکه تا رهبر معنوی جامعه در اوج پاکی و خلوص نباشد اجتماع بهره‌ای از حسن و زیبایی نمی‌برند.

captcha