صدور بیش از 210 هزار کارت ملی هوشمند در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3653292
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی خبر داد:

صدور بیش از 210 هزار کارت ملی هوشمند در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای طرح تعویض کارت ملی هوشمند در استان، بیش از 210 هزار کارت ملی هوشمند صادر شده است.

مجتبی فاطمی، مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال،  نزدیک به 50 هزار درخواست کارت ملی هوشمند اخذ شده که بیشتر آن تحویل متقاضیان شده است.
وی افزود: کارت ملی هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک مطرح بوده و لازم است هم‌استانی‌ها هر چه زودتر نسبت به اخذ آن اقدام کنند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در راستای تحقق اصل 44، واگذاری امور به بخش خصوصی و به منظور تسریع در روند خدمت‌رسانی به مراجعین، مرحله تکمیل ثبت‌نام کارت ملی هوشمند به دفاتر پست و پیشخوان خدمات دولت در استان واگذار شده و در آینده نزدیک خدمات تحویل کارت ملی هوشمند نیز به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
فاطمی همچنین از صدور نزدیک به 226 هزار جلد شناسنامه مکانیزه از ابتدای این طرح در استان خبر داد و افزود: امیدواریم با این اقدام گامی بلند در راستای اتقان اسناد هویتی ایرانیان برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه کارت‌های ملی طرح قدیم صرفاً تا پایان سال جاری اعتبار دارند، بیان کرد: با همگانی شدن استفاده از کارت‌های ملی هوشمند، بسیاری از خدمات الکترونیک دولت بر روی این بستر ارائه خواهد شد.
مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی اظهار کرد: بنابراین آن دسته از هم‌ استانی‌هایی که نسبت به این مهم اقدام نکرده‌اند، از دریافت خدمات مربوطه محروم خواهند شد.
فاطمی یادآور شد: در شش ماهه اول امسال، 9447 واقعه ولادت نیز در استان به ثبت رسیده که در گروه پسران بیشترین فراوانی نام به ترتیب امیرعلی، ابوالفضل و محمد و در گروه دختران فاطمه، فاطمه زهرا و زینب بوده است.
captcha