247 حافظ كل قرآن كریم به تعداد حافظان كشور افزوده شدند/ تلاش برای گسترش حوزه‌های قرآن‌محور
کد خبر: 3653408
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
شاهسونی:

247 حافظ كل قرآن كریم به تعداد حافظان كشور افزوده شدند/ تلاش برای گسترش حوزه‌های قرآن‌محور

گروه فعالیت‌های قرآنی: به‌ همت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، 247 حافظ كل قرآن كریم به تعداد حافظان كل كشورمان اضافه شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه گفت: مهم‌ترین فعالیت مؤسسه بیت‌الاحزان تربیت حافظان قرآن كریم است كه جهت لبیك به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن كریم در كشور انجام می‌شود.

وی با بیان اینكه امروز گستره فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان به اقصی نقاط كشور و بلكه به برون از مرزها می‌رسد، گواه این ادعا را حضور گسترده علاقه‌مندان به ساحت قرآن كریم از تمام استان‌ها و كشورهای مختلف اعم از عراق، اندونزی، افغانستان، پاكستان،‌ آمریكا و غیره در مدارس شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن كریم این مؤسسه دانست.

شاهسونی با تصریح اینكه ذیل این مؤسسه 9 مدرسه شبانه‌روزی در استان‌های مختلف كشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: امروز این مدارس در شهرهای شیراز، فسا، استهبان، بیرجند، مشهد، تهران، قم و آبادان مشغول به فعالیت هستند.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن كریم اظهار كرد: امسال در مدارس شبانه‌روزی حفظ یكساله قرآن كریم 247 حافظ كل قرآن كریم تربیت شده و به تعداد حافظان كل كشور افزوده شدند كه بحمد الهی اتفاق بسیار مباركی در كارنامه درخشان فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان است.

وی یادآور شد: با تربیت این 247 حافظ‌کل مجموع حافظان کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به 1650 حافظ کل طی 21 سال فعالیت بیت‌الاحزان رسیده است.

شاهسونی همچنین به فعالیت حوزه علمیه قرآن‌محور این مؤسسه اشاره كرد و گفت:‌ هم‌اكنون یك حوزه علمیه قرآن‌محور در روستای قرآن‌آباد ایران مشغول به فعالیت است اما در عین حال بنا داریم تا تعداد این حوزه‌ها را افزایش دهیم.

captcha