دانشگاهیان و حوزویان فارس در واكنش به اظهارات ترامپ به خروش آمدند
کد خبر: 3653762
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

دانشگاهیان و حوزویان فارس در واكنش به اظهارات ترامپ به خروش آمدند

گروه سیاست و اقتصاد: در پی اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهور آمریكا علیه ایران اسلامی تجمع‌های اعتراض آمیز دانشگاهیان و حوزویان استان فارس طی روزهای اخیر در نقاط مختلف این استان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در واكنش به اظهارات سخیف و توهین‌آمیز ترامپ، رئیس جمهور آمریكا علیه ایران اسلامی تجمع‌های اعتراض آمیز دانشگاهیان و حوزویان استان فارس به همراهی سخنرانی‌های چهره‌های برجسته دانشگاهی و حوزوی طی روزهای اخیر در نقاط مختلف این استان در حال برگزاری است.

در این راستا تجمع‌ اعتراض آمیز دانشجویان، اساتید و كاركنان دانشگاه‌ شیراز در ظهر یكشنبه و بعد از اقامه نماز ظهر در محوطه پردیس ارم این دانشگاه برگزار شد كه در آن دانشگاهیان به راهپیمایی پرداخته و با سردادن شعارهایی به سخنان و سیاست‌های ترامپ و آمریكا اعتراض كردند.

ابراهیم گشتاسبی‌راد، ‌سرپرست دانشگاه شیراز در این تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان گفت: توهین به ملت ایران و تحریف نام تاریخی خلیج فارس و توهین به سپاه پاسداران كه نماینده عزت و عظمت ملت بزرگ ایران در طول تاریخ بعد از انقلاب است، آمریكا را به منفورترین چهره نزد ایرانیان تبدیل كرده است.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات خصمانه دولت امریكا علیه جمهوری اسلامی ایران در سالیان گذشته تاكنون، گفت: به‌كارگیری واژه مجعول برای خلیج فارس علی‌رغم آن كه بر روی سنگ قبر سربازان آمریكایی و مدال‌های افتخار آنان نام persian gulf حك شده،‌ نشان دهنده‌ی آن است كه آمریكایی‌ها عقلانیت لازم را ندارند و مبانی و اصول دیپلماتیك را هم نمی‌توانند رعایت كنند.

بنا بر این گزارش، همچنین روز گذشته نیز تجمع اعتراض‌آمیز دانشگاهیان علوم پزشكی شیراز در دانشكده پزشكی این دانشگاه با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

علاوه بر این‌ها تجمع‌های اعتراض‌آمیز و صدور بیانیه‌های مختلف در مراكز آموزش عالی و دانشگاه‌های آزاد اسلامی نقاط مختلف استان فارس و همچنین حوزه‌های علمیه این استان در حال برگزاری است كه از جمله آن می‌توان به راهپیمایی اعتراض‌آمیز دانشگاهیان دانشگاه آزاد بیضا اشاره كرد.

در این رویداد، تجمع‌كنندگان با سردادن شعارهایی سیاست‌های آمریكا و رئیس‌جمهور این كشور را مورد انتقاد قرار داده و با به آتش كشیدن پرچم آمریكا، بیانیه‌ای در محكومیت سخنان ترامپ قرائت كردند.

در بخشی از این بیانیه آمده است كه ترامپ باید بداند جوانان عصر حاضر ایران اسلامی همچون جوانان دهه اول انقلاب در مقابل دشمنان همچون یک مشت آهنین خواهند بود و هیچگاه اجازه نمی‌دهند که مستکبران عالم، نگاه چپ به این مرز و بوم بیندازد.

captcha