همایش ملی «شیراز، خاستگاه تعزیه» از امروز آغاز می‌شود
کد خبر: 3653843
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

همایش ملی «شیراز، خاستگاه تعزیه» از امروز آغاز می‌شود

گروه فرهنگی: همایش ملی «شیراز، خاستگاه تعزیه» طی روزهای 25 تا 27 مهرماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، همایش ملی «شیراز، خاستگاه تعزیه» از امروز، 25 مهرماه و طی سه روز در شیراز برگزار می‌شود.

در این همایش كه در مركز اسناد و كتابخانه ملی استان فارس برگزار می‌شود، پژوهشگران و گروه‌های تعزیه 5 استان كشورمان حضور دارند.

در همایش مذكور پژوهشگران تعزیه از استان‌های تهران و اصفهان به سخنرانی می‌پردازند و گروه‌های تعزیه استان‌های اصفهان، قزوین، اراك، یزد و فارس نیز به اجرای نمایش می‌پردازند.

افتتاحیه این همایش عصر امروز در همان مكان كتابخانه ملی و به همراه با ساز و دهل ویژه تعزیه برگزار خواهد شد كه در آن گروه تعزیه اصفهان به اجرای تعزیه حربن ریاحی خواهد پرداخت.

اجرای برنامه‌های روز دوم این همایش به عهده هنرمندان استان قزوین است كه تعزیه آب آوردن حضرت عباس(ع) را به نمایش می‌گذارند و در ادامه گروه تعزیه اراك نیز با موضوع شهادت امام حسین(ع) به اجرای برنامه هنری خود می‌پردازند.

آخرین روز برگزاری این همایش همراه با اجرای 3 گروه تعزیه خواهد بود و در آن گروه یزد، تعزیه شهادت حضرت علی(ع)، گروه‌های فارس تعزیه حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت عباس(ع) را اجرا خواهند كرد.

captcha