زنگ آب در مدارس اردبیل به صدا درآمد
کد خبر: 3654008
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
در راستای فرهنگسازی مصرف آب؛

زنگ آب در مدارس اردبیل به صدا درآمد

گروه فرهنگی: در راستای فرهنگسازی مصرف صحیح آب در بین دانش آموزان زنگ آب در مدارس اردبیل نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از ایسنا، در این مراسم که در مدرسه دخترانه چهره برقی اردبیل برگزار شد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: فرهنگسازی در راستای صرفه جویی و مصرف بهینه آب باید از سنین مدرسه و در محیط آموزشی صورت گیرد چرا که اینگونه آموزش ها تاثیرگذاری مهمی روی افراد دارد.
اسماعیل ابراهیمی خاطرنشان کرد: بحران آب امروزدر جوامع به یک امر جدی تبدیل شده است به طوری که جنگ آینده ملت ها صرف نظر از جنگ های فیزیکی قطعا بر سر آب خواهد بود.
وی صرفه جویی در مصرف آب را نشانگر فرهنگ بالای جوامع خواند و افزود: مدارس نقش عمده ای در ایجاد روحیه صرفه جویی در بین دانش آموزان دارند و هر قدر مبانی آموزشی در حوزه صرفه جویی به دانش آموزان در مدارس ارائه شود به همان میزان تاثیر آن در خانواده و جامعه مشاهده خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل با تقدیر از مسئولان آب منطقه ای در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی در مدارس ، تصریح کرد: دانش آموزان باید با درک صحیح از اهمیت موضوع صرفه جویی در مصرف آب خانواده ها را نیز در این حوزه توجیه کرده و راهکارهای صحیح مصرف آب را در خانه تبیین کنند.
ابراهیمی وظیفه مسئولان آموزش و پرورش را در این حوزه بسیار مهم خواند و گفت: رعایت اصول و مبانی صرفه جوئی در مصرف آب تضمین کننده آینده روشن همه فرزندان این سرزمین است.
در این مراسم با طرح سوالی از سوی آب منطقه ای استان اردبیل در راستای شعار جهانی روز آب در سال 2017 به 5 نفر از دانش آموزانی که پاسخ صحیح داده بودند با اهدای هدایایی تجلیل شد.
captcha