آیا زمینه‌ی اشتغال 23 هزار بیکار در ایلام فراهم می‌شود؟
کد خبر: 3654018
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

آیا زمینه‌ی اشتغال 23 هزار بیکار در ایلام فراهم می‌شود؟

گروه اجتماعی: سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: اگر از تمام ظرفیت 3280 تعاونی در استان ایلام استفاده شود، زمینه اشتغال 23 هزار بیکار فراهم می‌شود .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از ایسنا، منطقه ایلام، شکرالله شیرخانی، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام امروز در نهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام که با حضور «جمشید تقی‌زاده» معاون پارلمانی و حقوقی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برگزار شد، اظهار کرد: استان ایلام، دارای 3285  تعاونی است که از این تعداد تعاونی، 1461  تعاونی فعال است و 452 نفر نیز در این تعاونی‌ها جذب و 7  میلیون و 260 هزار دلار نیز صرف راهبری صادرات تعاونی‌ها و اتحادیه ها شده است .
وی با بیان اینکه در بخش کارآفرینی و اشتغال نیز حمایت هایی صورت گرفته است، گفت: در راستای الگوی توسعه مشاغل خانگی از 50 نفر حمایت مالی صورت گرفته و 48 مجوز نیز در این راستا صادر شده و اگر از تمام ظرفیت 3280 تعاونی در استان ایلام استفاده شود، زمینه اشتغال 23 هزار بیکار  فراهم می شود .
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، سهمیه این استان برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی را حدود 2 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و از تمامی دستگاه‌های متولی خواست زمینه جذب این اعتبار را فراهم و در راستای ایجاد طرح‌های اشتغال‌زا تلاش کنند .
شیرخانی ادامه داد: امسال باید 9 هزار و 800 فرصت شغلی در این استان ایجاد شود که سهم هر دستگاهی مشخص شده و با توجه به اولویت دولت برای تحقق استغال در استان‌ها باید مدیران هر مجموعه تمام تلاش خود را برای محقق شدن آن به کار بگیرند .
وی گفت: یکی از برنامه های دولت به منظور ساماندهی نیروهای در جستجوی کار بویژه در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اجرای طرح کارورزی است که تاکنون  16 هزار و 500 نفر از دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی در سامانه طراحی شده ثبت‌نام کرده‌اند .
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اشتغال فراگیر را از برنامه‌های دولت عنوان کرد و ادامه داد: از 200 هزار میلیارد ریال اعتبار کشوری، سهم استان ایلام 7 هزار میلیارد ریال است و هدف این طرح نیز ایجاد فعالیت‌های کسب و کار برای جوانان جویای کار است .
شیرخانی به توسعه اشتغال در جامعه روستایی نیز اشاره و تاکید کرد: سهم استان‌های سراسر کشور از اعتبارات تخصیص یافته در این برنامه 50 هزار میلیارد ریال است که سهم استان 3.5  درصد این مبلغ است و تسهیلات از این محل به صورت قرض‌الحسنه بوده و با مدیریت کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان انجام می‌شود
captcha