گردشگری لنده مغفول مانده است
کد خبر: 3654114
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

گردشگری لنده مغفول مانده است

گروه اجتماعی: فرماندار لنده با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان، گفت: توسعه لنده نیازمند استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تامین اعتبار از سوی دولت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، دارا کریمی‌نژاد، فرماندار لنده امروز، 26 مهرماه اظهار داشت: شهر لنده دارای 200 سال سابقه مدنیت در استان کهگیلویه و بویراحمد است و دارای نرخ بیکاری 12.67 درصد است.
وی بیان کرد: این شهر در کارنامه خود استقرار  نخستین کلانتری، احداث مدرسه، نخستین شناسنامه در سال 1310  و مسجد را دارد و دارای دو بخش طیبی و گرمسیری است.
فرماندار لنده با اشاره به جمعیت  22 هزار نفری این شهرستان، عنوان کرد: 41 درصد از این افراد را جامعه روستایی  و 59 درصد را جامعه شهری تشکیل می‌دهند.
کریمی‌نژاد با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری این شهرستان مغفول مانده است، افزود: این شهرستان 90 شهید، 326 آزاده و 14 آزاده تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است.
وی به ظرفیت‌های توریستی و گردشگری این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: وجود دو کوه سیاه و سفید با قابلیت تنوع زیستی، اماکن مذهبی، شتر سنگی که به صورت طبیعی در کوه لنده وجود دارد، دو رودخانه جن و مارون، روستایی موگر که در دامنه دژ کوه با بقایای آسیب‌های آبی، موگرمون یا بهشت گمشده تنها بخشی از مناطق گردشگری این شهرستان است که می‌تواند زمینه توسعه و اشتغال‌زایی در این شهرستان را ایجاد کند.
فرماندار لنده با اشاره به اینکه مردم این شهرستان مردمی ولایت مدار و فرهیخته هستند، تصریح کرد: لنده زادگاه حسین پناهی یکی از هنرمندان فقید استان است و شهری که سرزمین استعدادهای علمی است و معادن فسفات،گچ طبیعی، بوکسیت، اراضی کشاورزی و باغات در آن موجود است.
کریمی‌نژاد خواستار توجه ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان لنده شد و خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای استعدادهای بکری است که نیازمند تامین اعتبار برای شکوفا شدن هستند.
منبع: تسنیم
captcha