موکب‌های استقبال از زائرین اربعین در پایانه مرزی بیله‌سوار برپا خواهد شد
کد خبر: 3654245
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
معاون فرمانداری بیله‌سوار:

موکب‌های استقبال از زائرین اربعین در پایانه مرزی بیله‌سوار برپا خواهد شد

گروه فرهنگی: معاون فرمانداری بیله‌سوار گفت: در راستای استقبال از زائرین جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز موکب‌های استقبال از زائرین اربعین در پایانه مرزی بیله‌سوار برپا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از فارس، کریم خسروی صبح امروز در جلسه هماهنگی استقبال از زائرین اربعین حسینی در شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: در راستای استقبال از زائرین جمهوری آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز موکب‌های استقبال از زائرین اربعین در پایانه مرزی بیله‌سوار برپا خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته 2100نفر از زائرین اربعین حسینی از مرز بیله‌سوار به کشور عراق عزیمت کردند که پیش بینی می‌شود امسال میزان زائرین اربعین 3برابر افزایش یابد و 6هزار نفر از پایانه مرزی بیله‌سوار به کشور عراق اعزام شوند.

معاون فرمانداری بیله‌سوار گفت: در این راستا 4 کمیته در شهرستان جهت ساماندهی و هماهنگی زائرین در شهرستان فعال شده است و همچنین سال گذشته 103گوسفند و 110کیسه برنج و مبلغ 30 میلیون ریال با همکاری ستاد اربعین شهرستان بیله‌سوار و ستاد عتبات عالیات شهرستان از عشایر شهرستان جمع‌آوری شده است.

خسروی تصریح کرد: شهرستان بیله‌سوار خادم نمونه اربعین حسینی کشور در سال گذشته انتخاب شده است و عشایر شهرستان بیله‌سوار بیشترین کمک را در استان اردبیل در جهت خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی به کشور عراق ارسال کرده‌اند.

وی عنوان کرد: بیش از 60 رابط با ستاد عتبات عالیات شهرستان همکاری می‌کنند و در قالب این ستاد و با همکاری مردم و مسوولان ادارات و هیات‌های مذهبی موکب‌های استقبال از زائران در پایانه مرزی بیله‌سوار راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فرمانداری بیله‌سوار بیان کرد: مردم بیله‌سوار همیشه در برنامه‌های دینی و مذهبی حضور فعال داشته‌اند و شور حسینی و ارادت به سید و سالار شهیدان همواره در بین مردم عاشورایی بیله‌سوار بوده است به طوری که امسال نیز شاهد ثبت نام مشتاقان اباعبدالله‌الحسین(ع) در اقصی نقاط شهرستان هستیم.

 نادر پورعطا مسئول ستاد عتبات عالیات شهرستان بیله‌سوار نیز با اشاره به اینکه نقش مردم در استقبال از زائران حسینی بی‌نظیر بوده است عنوان کرد: مردم شهرستان بیله‌سوار می‌توانند کالاها و کمک‌های غیرنقدی خود برای مراسم اربعین و مدافعان حرم را به ستاد عتبات عالیات شهرستان تحویل دهند و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
captcha