تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم فراهم بودن زمینه‌های فرهنگی است
کد خبر: 3654350
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم فراهم بودن زمینه‌های فرهنگی است

گروه فرهنگی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مستلزم فراهم بودن زمینه‌های فرهنگی آن در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، احمد آذین، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، صبح امروز چهارشنبه 26 مهرماه در همایش ملی ابعاد فرهنگی اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه آزاد خوراسگان برگزار شد، اظهار کرد: چندین سالی است که در منظومه  فکری مقام معظم رهبری، توجه خاصی به بحث فرهنگ شده است. زمانی که به منظومه فکری مقام معظم رهبری توجه می‌کنیم متوجه می‌شویم تا زمینه‌های فرهنگی در هر زمینه‌ای فراهم نشود، آن زمینه به ظهور نخواهد رسید.
وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز تا زمینه سازی در حوزه‌های مختلف فرهنگی آن از منظر روان‌شناسان، جامعه شناسان و مردم شناسان صورت نگیرد، سخت است تا اتفاقی به نام اقتصاد مقاومتی رخ دهد.
آذین افزود: فرهنگ خانواده در حوزه مصرف می‌تواند زمینه ساز اقتصاد مقاومتی شود، فرهنگ قناعت نمونه‌ای از این‌هاست که در ارزش‌های اسلامی ما نیز بر آن بسیار تاکید شده و اگر تکرار، تمرین و نهادینه شود، این امر زمینه ساز اقتصاد مقاومتی خواهد شد. 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در پایان تصریح کرد: وجدان کاری، وقت شناسی و انضباط در کار از جمله مواردی هستند که اگر نهادینه شوند، زمینه لازم فرهنگی را در تحقق این شعار فراهم خواهد کرد.
captcha