استقرار صندوق‌های صدقه‌ زائر در پایانه مرزی مهران
کد خبر: 3654360
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
رضایی خبر داد:

استقرار صندوق‌های صدقه‌ زائر در پایانه مرزی مهران

گروه اجتماعی: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام از کمک 54 میلیون تومانی زائران اربعین به نیازمندان در مرز مهران با عنوان صدقه‌ی زائر به مستمندان خبر داد و گفت: امسال صندوق‌های صدقات بزرگی در پایانه مرزی مهران مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی کمیته امداد ایلام، ضیاء رضایی، مدیر کل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) استان ایلام امروز در نشست ستاد اربعین کمیته امداد استان با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته‌ شده در استان در ارتباط با پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: کمیته امداد استان  ایلام در هشت شهرستان استان  که مسیر گذر زائران اربعین است موکب‌هایی جانمایی خواهد کرد که نذورات و کمک‌های مردم در این موکب‌ها بین زائران توزیع خواهد شد.
رضایی افزود: علاوه بر این موکب‌ها، کمیته امداد استان ایلام در ایام اربعین در مرز مهران نیز چند پایگاه به‌ منظور جمع‌آوری صدقات و کمک‌های زائران برای کمک به نیازمندان جانمایی خواهد کرد .
وی گفت: امسال صندوق‌های صدقات بزرگی، ویژه‌ی مراسم اربعین نیز به‌ منظور استقرار در پایانه مرزی مهران و محل‌های گذر زائران تدارک دیده ‌شده که هم‌زمان با آغاز مراسم اربعین در این مکان مستقر می‌شوند .
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام به کمک‌های جمع‌آوری ‌شده توسط کمیته امداد استان ایلام در سال گذشته در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: مردم نیکوکار استان ایلام و زائران در اربعین سال گذشته بالغ ‌بر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان نذورات به پایگاه‌های این نهاد کمک کردند که عمدتاً مواد غذایی بوده است.
رضایی افزود: علاوه بر این کمک‌ها، مبلغ 54 میلیون تومان نیز با عنوان صدقه زائر از طریق صندوق‌های صدقات مستقر شده در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین در مرز مهران جمع‌آوری شد .
وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 70 درصد زائران اربعین از طریق مرز مهران راهی عتبات عالیات شدند، گفت: کمیته امداد در نظر دارد امسال از این ظرفیت بزرگ در مرز مهران برای کمک به نیازمندان استان بهره‌گیری کند
captcha