اربعین امام حسین(ع) دانشگاهی برای آیندگان است
کد خبر: 3654511
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰

اربعین امام حسین(ع) دانشگاهی برای آیندگان است

امام جمعه ماکوگفت: امام حسین(ع) با جهاد خود، دانشگاهی را برپا کرده که در آن درس عزت، شرافت، سربلندی، اقتدار ایثار و جوانمردی را به رخ بشریت کشیده است.

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: مکتب امام حسین(ع) را می توان جلوه ی تابلوی بشریت، تابلوی عزت، ذلت ناپذیری و اسوه ایثار نام برد.

وی افزود: سید مظلومان، امام حسین(ع) با خون پاک و مطهر خود نهضتی را به وجود آورده که دین اسلام و قرآن را در طول تاریخ از دست درازی دشمنان محفوظ و زنده نگه داشته است.

امام جمعه ماکو در رابطه با فضیلت زیارت اربعین بیان کرد: نشانه های امام معصوم (ع) از جمله ویژگی های خاصی که در میان اهل بیت بوده می توان آن را قطعه ای از بهشت توصیف کرده و اربعین را فضای ملکوتی و رسیدن به آرمان های امام حسین(ع) دانست.

وی ادامه داد: زیارت اربعین اگر با خلوص نیت و با معرفت عمیق همراه باشد تحول شگرف در زندگی مادی ومعنوی انسان در تمامی ابعاد زندگی به وجود می آورد.

حجت‌الاسلام رنجبری تاکید کرد: این تحول بنیادی، در تمامی شئونات سیاسی،فرهنگی، اقتصادی و از جمله تحول بی نظیر در زندگی اجتماعی افراد در جامعه خواهد بود.
 
وی در خصوص نقش اربعین در زندگی معنویی انسان تصریح کرد: بزرگترین گفت و گوی جهانی که امروزه در تاریخ دنیای اسلام و بشریت مطرح، وباعث انسجام اتحاد بیشتر شیعیان در حفظ ونگهداری عترت و سیره پیامبر شده آئین عزاداری اربعین امام حسین (ع) است.

امام جمعه ماکو در رابطه با مسئولان حج و زیارت در عراق عنوان کرد: مسئولین باید با آسیب شناسی دقیق تر، مشکلات و موانع را برای زائران اربعین امام حسین(ع) برداشته تا دوست‌داران عصمت و طهارت هر سال پر شورتر از سالهای گذشته در این راه قدم بگذارند.

captcha